"מתחת לרדאר של העולם - צה"ל מתקדם בקצב די מהיר לכיבוש רפיח"

ברקע המשך פעילות צה"ל בעזה, אומר הפרשן הצבאי אבי אשכנזי כי צה"ל דווקא מתקדם ברפיח הרבה מעל מה שחושבים וכי הכוחות "שולטים בסדר גודל של מעל 60 אחוז בציר פילדלפי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/24 11:32 יג באייר התשפד

"מתחת לרדאר של העולם - צה"ל מתקדם בקצב די מהיר לכיבוש רפיח"
הפעילות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ברפיח ולוחמי חטיבות גבעתי ו-401 ממשיכים לפעול במרחב העיר, זאת בזמן שבצד המדיני ישראל מנסה לגייס קרדיט בין לאומי למהלך. לפי הפרשן הצבאי של "מעריב" אבי אשכנזי, צה"ל דווקא קרוב לכיבוש העיר. בראיון לרדיו 103fm הוא אומר: "בעצם בשקט בשקט מתחת לפני הרדאר של העולם צה"ל מתקדם בקצב די מהיר לכיבוש רפיח".

"פונו קרוב למיליון תושבים מרפיח"

אשכנזי מוסיף: "צה"ל כרגע שולט בסדר גודל של מעל 60 אחוז בציר פילדלפי". עוד הוא הוסיף לגבי הפעולה עצמה ברפיח ואמר ופינוי התושבים האזרחיים: "סה"כ פונו קרוב למיליון תושבים מרפיח, לא רק שפינו, יש שכונות שלמות שפינו עוד לפני שצה"ל בכלל פנה אליהן להתפנות".

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה, צילום: דובר צה"ל

"יש פעילות כרגע כנגד מטרות מחבלים בג'נין"

על המבצע שפתח הבוקר צה"ל בג'נין אמר: "פועלים כרגע כוחות של צה"ל. לפי דיווחים של פלסטינים יש שם מחבל הרוג ושלושה מחבלים פצועים קשה. בצה"ל מאשרים שאכן יש פעילות כרגע כנגד מטרות מחבלים בג'נין. בתחילת השבוע, חיל האוויר תקף בג'נין פעם ראשונה עם מטוסי קרב יעדים של המחבלים".