מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מבצע נרחב בג'נין: כוחות רבים פשטו על העיר - הפלסטינים מדווחים על חמישה הרוגים

כוחות צה"ל ומג"ב פתחו הבוקר במבצע נרחב בג'נין וכי הכוחות פגעו במספר מחבלים, הפלסטינים מדווחים על חמישה הרוגים. דובר צה"ל: "כוחות הביטחון החלו כעת במבצע לסיכול טרור בג'נין שבחטיבת מנשה, זוהו פגיעות בחמושים במרחב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/24 09:30 יג באייר התשפד

מבצע נרחב בג'נין: כוחות רבים פשטו על העיר - הפלסטינים מדווחים על חמישה הרוגים
כוחות צה"ל, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

מאות חיילי צה"ל ומג"ב פשטו הבוקר (ג') על העיר ג'נין שבחטיבת מנשה במבצע לסיכול פעילות הטרור בעיר, דובר צה"ל הודיע כי זוהו פגיעות במחבלים חמושים ועל פי הפלסטינים ישנם כבר חמישה הרוגים. המבצע בג'נין מגיע על רקע הגברת פעילות צה"ל ביהודה ושומרון במטרה לחסל את תשתיות הטרור שהתעצמו בחודשים האחרונים.

דובר צה"ל: "כוחות הביטחון החלו כעת במבצע לסיכול טרור בג'נין שבחטיבת מנשה, זוהו פגיעות בחמושים במרחב".

אילוסטרציה

ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

עזה: כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בלב ג'באליא

לוחמי צוותי הקרב של חטיבת הצנחנים ושל חטיבה 460 ממשיכים לפעול במרחב וחיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל חוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר הכוחות.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ברפיח. כוחות חטיבת גבעתי זיהו מחבל שירה פצצות מרגמה לעבר הכוחות, לא היו נפגעים. הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את המחבל. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר מחבלים, בסגירות מעגל משותפות עם כוחות חיל האוויר וכן איתרו רקטות וציוד לחימה במרחב.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מטוסים תקפו 70 מטרות ברצועה

כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים נעה לעבר הכוחות, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים. במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-70 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל"ח, משגרי טילים, עמדות תצפית, חוליות מחבלים, ותשתיות צבאיות נוספות.

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

שני חיילי מילואים נפצעו

לוחם במילואים מגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפצע אתמול, באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה ובנוסף, חייל במילואים באגד לוגיסטי 8237, נפצע גם כן אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה, כך על פי הודעת דובר צה"ל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו