מג"ד שריון חשוד בהטרדה מינית: שתי קצינות התלוננו - צה"ל שוקל להשעותו

לאחרונה חקרו במצ"ח מפקד גדוד שריון, קצין בדרגת סגן אלוף בחשד להטרדה מינית, זאת לאחר ששתי קצינות ששירתו תחתיו התלוננו. הוא זומן לשיחה עם מפקד פיקוד הצפון ובצה"ל שוקלים להדיחו | צה"ל: "האירוע המדובר נמצא בחקירת מצ"ח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 08:48 א באייר התשפד

מג"ד שריון חשוד בהטרדה מינית: שתי קצינות התלוננו - צה"ל שוקל להשעותו
סגן אלוף, אילוסטרציה, צילום: Uri Lenz/FLASH90

פרשה חמורה בצה"ל: מפקד גדוד שריון חשוד בהטרדה מינית, זאת לאחר ששתי קצינות ששירתו תחת פיקודו התלוננו לאחרונה במצ"ח על התנהגותו של הקצין. הפרשה, שנחשפה בגלי צה"ל על ידי העיתונאי דורון קדוש, עומדת עכשיו לפתחו של מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקדו של הקצין ובצה"ל שוקלים להדיחו.

המעשים התבצעו לפני המלחמה, בימים האחרונים נחקר במצ"ח

בשבועות האחרונים כאמור, התלוננו שתי הקצינות הצעירות כנגד הקצין כאשר המעשים בהם נחשד המג"ד התרחשו לפני פרוץ המלחמה והקצין עצמו לחם עם הגדוד בעזה. בימים האחרונים הוא נחקר במצ"ח ואתמול (ד') זומן לשיחה עם האלוף גורדין.

כוחות צה"ל בעזה

הקצין לחם עם חייליו בעזה, צילום: דובר צה"ל

התלונות: תכתובות, הצעות שונות ואף מגע פיזי

על פי הפרסום, מקרה ראשון החל במהלך נובמבר 2022 והמקרה השני החל באוגוסט 2023. מהעדות הקצינות עלה כי בשני המקרים פעל אותו קצין באותו אופן וניסה לכאורה לפתח עם הרצינות קשר רומנטי. בפועל על פי תלונותיהן, הוא ביצע הטרדות מיניות שכללו תכתובות, הצעות שונות ואף מגע פיזי.

דובר צה"ל: "הקצין זומן לשיחה אצל מפקד פיקוד הצפון"

בדובר צה"ל הגיבו לפרסום בגל"צ: "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני, ונוקט יד קשה כנגד המעורבים בעבירות אלו. האירוע המדובר נמצא בחקירת מצ"ח. בעקבות המלצה לבחינת השעיה, שהועברה מטעם הפרקליטות הצבאית, הקצין זומן לשיחה אצל מפקד פיקוד הצפון".