במאות מיליונים: זה מה שרכש משרד הביטחון לטנקים שנמצאים בלחימה

במשרד הביטחון מגבירים את הרכישות מהתעשייה הישראלית ולטנקי המרכבה ונגמשי הנמר ואיתן נרכשו מערכות ממוחשבות בסכום של 376 מיליון שקלים. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שחתם משרד הביטחון עם קבוצת אימקו הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 12:23 כז בניסן התשפד

במאות מיליונים: זה מה שרכש משרד הביטחון לטנקים שנמצאים בלחימה
טנק ברצועה, צילום: דובר צה"ל

משרד הביטחון מאיץ רכש "כחול לבן" ועצמאות ייצור בישראל וירכוש מקבוצת אימקו מערכות לטנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר והאיתן בכ- 376 מיליון שקלים, כך פרסם הבוקר (א') מנהל הרכש במשרד הביטחון.

העסקה היא חלק מיישום לקחי מלחמת 'חרבות ברזל' ומהדגש של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, לתיעדוף עסקאות לחיזוק היכולת היבשתית והרחבת ההצטיידות בכלי רק"מ. מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) דיווח כי חתם על עסקה רב שנתית עם קבוצת אימקו הישראלית בהיקף של כ- 376 מיליון שקלים.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

מערכות ניהול וידאו מתקדמות

במסגרת ההסכם, תספק קבוצת אימקו ב-4 השנים הקרובות מערכות ותתי מערכות עבור רכבי הקרב המשוריינים של צה"ל, ביניהם טנק המרכבה ונגמ"שי הנמר ואיתן. אימקו תספק למנהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון ערכות חשמל הכוללות, בין היתר, מערכות ניהול וידאו מתקדמות, מערכת ניהול מתח ורתמות.

ייצור ואספקת המערכות יבוצע על ידי החטיבה הביטחונית של אימקו המאגדת תחתיה פעילות של שלוש חברות בת של הקבוצה: ניר אור, אימקו פרוייקטים, ו-ADTI בארה"ב. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שחתם משרד הביטחון עם קבוצת אימקו הישראלית, שתביא להתייעלות של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהיקפה.