מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בפעם הרביעית: חיזבאללה הפיל כטב"מ מתקדם - בצה"ל מתחקרים

בפעם הרביעית מתחילת המלחמה, חיזבאללה הצליח להפיל כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר באמצעות טיל קרקע - אוויר. צה"ל תקף את אתר השיגור ממנו שוגר הטיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/24 07:45 יד בניסן התשפד

בפעם הרביעית: חיזבאללה הפיל כטב"מ מתקדם - בצה"ל מתחקרים
כטב"מ "זיק", צילום: Ofer Zidon,FLASH 90

אחרי הודעת החיזבאללה על הפלת הכטב"מ "זיק" מדגם הרמס 450, בדובר צה"ל הודיעו הלילה (שני) כי טיל קרקע-אוויר של חיזבאללה הצליח להפיל כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר בשמי לבנון. מדובר בפעם הרביעית שחיזבאללה מצליח להפיל כטב"מ מתקדם של צה"ל, ובפגיעה השלישית בכטב"מ "זיק" מדגם הרמס 450. בצה"ל מתחקרים את האירוע ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את אתר השיגור ממנו שוגר הטיל.

חיזבאללה הפיל את כטב"מ "כוכב"

פעילות החיזבאללה להפלת הכטב"מים הסלימה בתקופה האחרונה כאשר רק בתחילת החודש הופל הכטב"מ המתקדם הרמס 900 המכונה בשם "כוכב". בצה"ל בחרו שלא להתייחס במישרין לסוג הכטב"מ שהופל בתקרית זו, אך גורמים בצה"ל אישרו ל"הארץ" כי אכן מדובר בהרמס 900.

התגובה של צה"ל לתקיפה דומה שביצע חיזבאללה

כזכור, לפני כחודשיים צה"ל הודיע כי טיל קרקע-אוויר שנורה על ידי חיזבאללה לעבר כטב"מ של חיל האוויר הצליח להפיל כטב"מ זיק מסוג הרמס 450, ובתגובה חיל האוויר תקף לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה מתחמים ששימשו את מערך ההגנה האווירית חיזבאללה ב-בעלבכ שבצפון לבנון, כ-100 קילומטרים מהגבול עם ישראל.

תיעוד: הפעם הקודמת שבה הופל כטב"מ זיק בלבנון

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il