מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ אופטימי: "חמאס מובס. אנחנו בדרך לניצחון. ניכנס לרפיח ונחזור לחאן יונס"

יו"ר המחנה ממלכתי הכריז כי ישראל תיכנס לרפיח ותחזור לחאן יונס אך העריך כי הלחימה בעזה צפויה להימשך זמן רב: "נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים, עוד ילחמו ברצועת עזה" | על חוק הגיוס: "מי שלא הבין שמשהו גדול השתנה בשבעה באוקטובר, טועה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 10/04/24 17:18 ב בניסן התשפד

גנץ אופטימי: "חמאס מובס. אנחנו בדרך לניצחון. ניכנס לרפיח ונחזור לחאן יונס"
גנץ, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ קיים היום (ד') הצהרה לתקשורת בשדרות בסיום ביקור סיעתי בעיר והצהיר כל הלחימה מול חמאס צפויה להימשך זמן רב: "נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים, עוד ילחמו ברצועת עזה, כמו באיו"ש ומול לבנון" אמר.

"הניצחון יבוא צעד אחר צעד. אנחנו בדרך אליו, ולא נעצור"

לצד זאת גנץ מנה את הישגי המלחמה ואמר: "מבחינה צבאית חמאס מובס. לוחמיו מחוסלים או מסתתרים. יכולותיו נגדעות, ובמה שנותר נמשיך ונכה. הניצחון יבוא צעד אחר צעד. אנחנו בדרך אליו, ולא נעצור. אנחנו ניכנס לרפיח. אנחנו נחזור לחאן יונס. ואנחנו נפעל בעזה".

התנאי של גנץ: "פתרון לשירות - ולא פטור משירות"

בהמשך דבריו, יו"ר מחנה הממלכתי התייחס לסוגיית גיוס החרדים ורמז כי לא יסכים לקידום מתווה שלא יכלול גיוס מסיבי של בחורי ישיבות חרדיים. "אנחנו נהיה שותפים להסכמות על פתרון לשירות – ולא למהלך של פטור משירות" אמר גנץ. "העקרונות שלנו ברורים וידועים: מתווה שירות ישראלי שיכלול הקמת מנהלת שירות שתהיה אחראית על כולם. יש צורך אחד לכולנו, וצריך להיות חוק אחד לכולנו, ושירות ישראלי לכולנו".

"אסור לנטוע אשליות שכל החרדים והערבים ישרתו מחר בבוקר"

עוד הוסיף: "לצד המתווה, יש לעגן בחוק, גיוס במספרים משמעותיים וסנקציות כלכליות נרחבות על מי שיבחרו להפנות עורף להסכמות הלאומיות הרחבות שלנו. אסור לנטוע אשליות שכל החרדים והערבים ישרתו מחר בבוקר – אבל אסור גם לוותר על קידום אמיתי של תהליך כזה".

"מי שלא הבין שמשהו גדול השתנה בשבעה באוקטובר - טועה"

גנץ חתם את דבריו באזהרה מרומזת לנתניהו: "אם יש מי שמוכן לזנוח את ערך השירות וצורכי הביטחון, ולקדם מתווה השתמטות – הוא ישא באחריות. אנחנו נהיה שותפים מלאים של כל מי שרוצה בתיקון אמיתי, אך לא נסכים להיות שותפים לקומבינה פוליטית שתפגע בצורך לאומי. זה נושא קריטי לביטחוננו ולחברה הישראלית לעשורים קדימה. מי שלא הבין שמשהו גדול השתנה בשבעה באוקטובר, טועה".