בגלל עסקת החטופים: הדרישה ההזויה של שופט העליון המוסלמי

שופט העליון חאלד כבוב דן בהארכת מעצרו של טרוריסט שהניח מטענים במטרה לפגוע בשוטרים וביקש להקל בתנאי מעצרו. הסיבה? שלושה נאשמים אחרים בפרשה שוחררו בעסקת החטופים, מה שמצריך שוויון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 15:11 ח באדר ב'

בגלל עסקת החטופים: הדרישה ההזויה של שופט העליון המוסלמי
חאלד כבוב, צילום: Lior Ben Nisan/POOL/Flash90

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב ביקש להקל בתנאי מעצרו של מחבל שנעצר כאשר ניסה להניח מטענים ולפגוע בשוטרים, כך פרסם העיתונאי אבישי גרינצייג. על פי הפרסום, בדיון אמר השופט לפרוטוקול שמכיוון ששלושת חבריו של המחבל בפרשה שוחררו בעסקת החטופים האחרונה.

המחבל זכאי לענישה שוויונית? הטיעון המרתיח של כבוב

השופט טען בדיון כי המחבל זכאי לענישה שוויונית יותר מכיוון ששלושת החשודים ששוחררו, שוחררו בהחלטת התביעה ולא בהחלטת הממשלה ולכן הדבר מצריך את ההקלה בעונש ואת הסכמת התביעה לשחרורו באיזוק אלקטרוני.

מעצר, ארכיון

מעצר, ארכיון, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בפרקליטות תקפו: ההחלטה מי ישוחרר הייתה של השב"כ והממשלה

מנגד בפרקליטות מחוז ירושלים טענו, כך לפי גרינצייג, כי התביעה כלל לא עסקה בשאלה מי ישוחרר אלא הממשלה בשיתוף השב"כ וכוחות הביטחון. לפיכך, טענו כי מדובר במקרה של כוח עליון ואינו משפיע כלל על ההחלטות בענייניו של העצור.

https://twitter.com/avishaigrinzaig/status/1769622481671684356?s=20

"בתי המשפט מדברים באמצעות החלטות ופסקי דין, ורק באמצעותם" נכתב בתגובת הרשות השופטת, "בית המשפט בהחלטתו המפורטת קיבל את בקשת המדינה והורה על הארכת מעצרו של הנדון לתקופה המבוקשת של 90 ימים. ההחלטה שניתנה בתיק מדברת בעד עצמה".