מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטחים חוזרים ונשנים לעבר הצפון: צה"ל תקף בתגובה

בתגובה לשיגורים: צה"ל תוקף בלבנון | על רקע ההתחממות בצפון, והדרישה לעבור למלחמה חזיתית, צה"ל מפרסם את נתוני התקיפה בלבנון ובסוריה ב-5 החודשים האחרונים: 4,500 מטרות הותקפו, מעל ל-300 מחבלים חוסלו ו-750 נפגעו - ביניהם 5 בכירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 16:00 ב באדר ב' | עודכן בתאריך 12/03/24 19:29

מטחים חוזרים ונשנים לעבר הצפון: צה"ל תקף בתגובה
ארכיון, צילום: צילום מסך, דובר צה"ל

במהלך השעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים זרעית, שתולה וראש הנקרה. בעקבות השיגורים, כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי ותקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון להסרת איום. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא ומבנה צבאי של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

הלחימה בצפון: אלפי מטרות הותקפו, אלף מחבלים נפגעו | הנתונים המלאים

ב-5 החודשים האחרונים תקפו כוחות צה"ל בהובלת מרכז האש של פיקוד הצפון וחיל האוויר יותר מ-1200 מטרות מהאוויר ויותר מ-3100 מטרות מהיבשה של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון וסוריה. בין המטרות שנתקפו: מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים שיועדו לפעילות התקפית של חיזבאללה ומפקדות מבצעיות בהן שהו מחבלים.

תקיפות חיל האוויר בלבנון

תקיפות חיל האוויר בלבנון צילום: דובר צה"ל

יותר מ-300 מחבלים הרוגים ו-750 פצועים, ביניהם: 5 בכירים

דובר צה"ל עדכן: "מאז תחילת הלחימה הרגנו יותר מ-300 מחבלים ופצענו יותר מ-750 מחבלים ביניהם 5 מפקדים בכירים ונתקפו עשרות חוליות מחבלים אשר כיוונו או ביצעו ירי נ"ט ורקטות לעבר מדינת ישראל. התקיפות העצימות בצפון פוגעות ביכולות האוויריות והקרקעיות של חיזבאללה וכן גם בצמרת הפיקודית שלו. צה"ל פועל כל העת בכדי לדחוק את כוחות חיזבאללה ומערכיו ממרחב דרום לבנון וביצע באיזור זה תקיפות משמעותיות".

בנוסף, על רקע הכעס על ההזנחה של תושבי הצפון, ועל הפינוי הממושך, ביקש דובר צה"ל להדגיש כי "אנחנו מודעים היטב לקושי הגדול והמתמשך של תושבי הצפון ומעריכים את החוסן שהתושבים מפגינים. צה"ל מחויב להמשיך ולפעול למציאות ביטחונית טובה ויציבה".

נתוני תשתיות הטרור שהותקפו

נתוני תשתיות הטרור שהותקפו צילום: דובר צה"ל