מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החיסול הצליח? גלנט רומז: היו הצלחות ביממות האחרונות

על רקע העמימות סביב ניסיון חיסול בכיר חמאס, ביקר גלנט בפורום מטכ"ל ורמז להצלחת המבצע. עוד הוא הדגיש את חשיבות האחדות ושיתוף הפעולה בין המערכות והודה: "מחיל את זה גם על עצמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 19:28 א באדר ב'

החיסול הצליח? גלנט רומז: היו הצלחות ביממות האחרונות
גלנט בפורום מטכ"ל, צילום: משרד הביטחון

על רקע סערת ניסיון חיסול מספר 3 בחמאס, שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום (ב') עם פורום המטה הכללי של צה"ל שבראשות הרמטכ"ל, ורמז להצלחת המבצע כשאמר: ""יש הצלחות, כולל ביממות האחרונות".

"צריכים לקחת בחשבון שייתכן שלפנינו אתגרים נוספים - הראשון שבהם בצפון"

גלנט אמר בפתח הדיון: "זה הפורום המופקד על ביטחון מדינת ישראל. אנחנו דור המלחמה, האחריות על כל אחד בתפקיד שלו להביא לניצחון. יש הצלחות, כולל ביממות האחרונות ויהיו עוד הצלחות - הפעולה עקבית והולכת בכיוון המתאים. יחד עם זאת, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שייתכן ויהיו לפנינו אתגרים נוספים - הראשון שבהם בצפון, על כל המשמעויות שלו".

גלנט בפורום מטכ"ל

גלנט בפורום מטכ"ל צילום: משרד הביטחון

"חמישה חודשים אחרי תחילת המערכה ברור שהחמאס טעה בהערכת המצב שלו באשר למה מדינת ישראל יודעת לעשות ומה היא תהיה מוכנה להקריב. הוא חשב שהוא ירתיע אותנו, שהוא יפצל אותנו, שהוא יגרום לכך שהמחירים יביאו אותנו לאובדן עשתונות, לזה שהידידים שלנו יעזבו אותנו – כל הדברים האלה, לא קורים", טען גלנט.

גלנט: כולנו צריכים ללמוד מה זה אחדות מטרה - גם אני

"הציבור בישראל נושא עיניו אל צה"ל" ביקש להדגיש גלנט. "אם צה"ל יודע בתנאים הכי קשים לעבוד באחדות ובשיתוף פעולה - אז כל המערכות, מהמערכת המדינית-פוליטית ומטה, צריכות לדעת לעשות זאת. בנושא הזה אני פניתי כבר יותר מפעם אחת גם אל החברים שלי, אני מחיל את זה גם על עצמי, כולנו צריכים ללמוד מה זה אחדות מטרה, שותפות במשימות ומסר של ביחד מצבא ההגנה לישראל ומכוחות הביטחון האחרים, ואני מקווה שמערכת הפוליטית תיקח מהעניין הזה דוגמה".