מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עשרות מבוקשים נעצרו ביו"ש | מטח לראש הנקרה

עשרות מבוקשים נעצרו ביו"ש ובבקעה | חיזבאללה שיגר 10 רקטות לראש הנקרה - צה"ל משיב בירי ארטילרי | אחרי הרמטכ"ל - ראש השב"כ הנחה את הארגון לפתוח בתחקירים מבצעיים באגפים הקשורים למחדל ה-7 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 07:37 כז באדר א' | עודכן בתאריך 07/03/24 12:32

עשרות מבוקשים נעצרו ביו"ש | מטח לראש הנקרה
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון , צילום: דובר צה"ל

12:25 | פעילות חטיבת כפיר ביו"ש

חטיבת כפיר הובילה הלילה מבצע חטיבתי לסיכול טרור בכפרים טמון וטובאס שבמרחב הבקעה והעמקים. בהכוונת שב"כ הכוחות עצרו חמישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, איתרו אמצעי לחימה ותחקרו חשודים נוספים. במהלך הפעילות מחבלים השליכו מטענים לעבר הכוחות, אין נפגעים. במהלך הלילה כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 29 מבוקשים נוספים ברחבי יהודה ושומרון. בג'ילזון שבבנימין עצרו הלוחמים שישה מבוקשים ובכפר ג׳בעה שבעציון עצרו הלוחמים שני מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה. בכפר עבוש שבאפרים איתרו הכוחות אמצעי לחימה נוספים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,450 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

סמוך לשעה 11:00 מספר התראות צבע אדום הופעלו בראש הנקרה כתוצאה משיגור של 10 רקטות על ידי החיזבאללה. צה"ל יירט 9 רקטות ואחת נפלה בשטח פתוח. בתגובה לירי צה"ל תוקף באש ארטילרית בלבנון.

השב"כ החל בחקירת אירועי השבעה באוקטובר

ראש השב"כ, רונן בר, הנחה לאחרונה את הארגון לפתוח בתחקירים מבצעיים באגפים הקשורים למחדל ה-7 באוקטובר, כך לפי ידיעות אחרונות. התחקירים יעסקו בין היתר באותו המודיעיניים שהתקבלו בלילה שקדם למתקפה הרצחנית ובהתרעות מודיעיניות שהתקבלו אך לא תורגמו להיערכות לקראת מלחמה. בארגון מעריכים כי התחקיר עשוי להימשך שבועות ואף חודשים.

ראש השב"כ לקח אחריות: "לא הצלחנו לייצר התראה מספקת"

כזכור, עם פתיחת המלחמה, ראש השב"כ לקח אחריות על המחדל ובאיגרת לעובדי הארגון כתב: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים".

צבא ארה"ב תקף כטב"מים של החות'ים בתימן

פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע הלילה כי תקף שני כטב"מים של החות'ים בתימן שהיוו איום מידיי על ספינות סחר וספינות חיל הים האמריקני. בהודעת הפיקוד נכתב כי התקיפות בוצעו מתוך הגנה עצמית כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים יותר עבור חיל הים האמריקני וכלי שיט מסחריים".

דיווח אמריקאי: ארה"ב אישרה בחשאי מעל 100 עסקאות צבאיות עם ישראל

עיתון ה"וושינגטון פוסט" דיווח הלילה מפי פקידים אמריקאים כי ארה"ב סיפקה אלפי אמצעי לחימה במאה עסקאות שנעשו בחשאי עם ישראל מאז החלה מלחמה. על פי הדיווח נמכרו בין היתר טילים מדויקים מונחים, פצצות חודרות בונקרים, נשק קל וסיוע קטלני נוסף. בעיתון טענו כי העסקאות הופרדו לחבילות קטנות כך שלא הצריכו את אישור הקונגרס, אך התוצאה היא העברה מאסיבית של נשק לישראל ללא אישור הקונגרס.