נערך לרמדאן ורומז על בן גביר - גלנט: "אסור לתת להם את הדבר הזה"

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב מיוחדת לקראת חודש הרמדאן בפיקוד המרכז: "מזהים עיסוק גובר של איראן, חיזבאללה וחמאס להפוך את הרמדאן לשלב השני של ה-7 באוקטובר ולהצית את השטח - אסור לנו לתת לחמאס את מה שלא הצליח להשיג מתחילת המלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/24 18:49 יח באדר א'

נערך לרמדאן ורומז על בן גביר - גלנט: "אסור לתת להם את הדבר הזה"
גלנט ואלוף יהודה פוקס, נערכים לרמדאן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ג') שתי הערכות מצב ייעודיות לקראת חודש הרמדאן. תחילה, שר הביטחון קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וסגן ראש המוסד, בהמשך הגיע לגזרת פיקוד המרכז וקיים הערכת מצב נוספת יחד עם מפקד הפיקוד, האלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תת אלוף יקי דולף, מפקדי החטיבות באוגדה, נציגי שב"כ והמשטרה. בהמשך תקף רמז לשר בן גביר ואמר: "כל אחד אומר מה שהוא רוצה – כולל אנשים שאמורים להיות אחראים"

השר שוחח עם מפקדי החטיבות המרחביות באוגדת יהודה ושומרון ושמע מהם על הפעילות המבצעית הנעשית בשטח מידי יום לסיכול גורמי הטרור בגזרה, וההערכות לקראת חודש הרמדאן. בהמשך, השתתף השר בהשתלמות פיקודית למפקדי מילואים העתידים לבצע תעסוקה מבצעית באוגדת יהודה ושומרון במהלך השנה הקרובה.

"להפוך אותו לשלב השני של התוכנית שלהם שהחלה ב- 7 באוקטובר"

שר הביטחון יואב גלנט אמר למפקדים: "היעד המרכזי של חמאס זה לקחת את הרמדאן, בדגש על הר הבית וירושלים ולהפוך אותו לשלב השני של התוכנית שלהם שהחלה ב- 7 באוקטובר - זה היעד המרכזי של חמאס, זה מפומפם על ידי איראן וחיזבאללה".

גלנט והמפקדים

גלנט והמפקדים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"לנו אסור לתת להם את הדבר הזה" הוסיף גלנט, "והמשמעות היא להרגיע את השטח בכל דבר שניתן, ובהיבט הזה הפעולה צריכה להיות מחולקת לשני חלקים פשוטים, אתם מכירים אותם היטב והם יוצרים את הדיפרנציאציה, מי שמחבל או חשוד, או בדרך ל, צריך להגיע איתו למגע ולעצור אותו או לחסל אותו, אין פה חוכמות. הדבר השני - איפה שניתן לתת ולשחרר, מדוע? כי אנחנו לא רוצים שהלחץ הזה יהפוך להיות מאירועי בודדים, עד כמה שהם מסוכנים - לאירוע אחר".

בן גביר? "כל אחד אומר מה שהוא רוצה – כולל אנשים שאמורים להיות אחראים"

גלנט רמז לביקורות מצד השר בן גביר ואמר: "אני מודע לרעש שמסתובב מסביב מכל הכיוונים, זו מדינה דמוקרטית, עולם רשתי, דיגיטלי, בתקופת מלחמה, כל אחד אומר מה שהוא רוצה – כולל אנשים שאמורים להיות אחראים, אבל הם לא אחראים. התוצאה של העניין זה פוטנציאל היסחפות שיכול להגיע בזמן קצר, והמשמעות היא שמבחינתנו זה נעצר בש"ג, כל הרעשים האלה - עושים מה שצריך, מול מי שצריך, עושים מה שצריך ופועלים".