מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל מאשר: "הכטב"מ שאותר באזור עכו - של חיזבאללה"

צה"ל הודיע כי הכטב"מ שנפל במושב בוסתן הגליל סמוך לעכו שייך לחיזבאללה | באיגרת שהוציא הרמטכ"ל למפקדים הוא כתב כי בקרוב יתחיל הצבא בתחקור המחדל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/24 13:19 יא באדר א' | עודכן בתאריך 20/02/24 18:51

צה"ל מאשר: "הכטב"מ שאותר באזור עכו - של חיזבאללה"
כטב"מ, אילוסטרציה, צילום: צילום מסך, 27א

צה"ל הודיע הערב (ג') כי הכטב"מ שנפל במושב בוסתן הגליל סמוך לעכו שייך לחיזבאללה. הכטב"ם נפל בשלמותו וככל הנראה לא היה חמוש. בהודעת צה"ל נכתב: "האירוע מתוחקר. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל נמצאים במקום".

הרמטכ"ל: בקרוב נתחיל בתחקור אירועי השבעה באוקטובר

הרמטכ"ל הרצי הלוי פונה היום באיגרת למפקדי השטח בה הוא מדבר על שיטת הפעולה החדשה של הכוחות בעזה, על התחקירים המבצעיים שיחלו בקרוב וכן בכל הנוגע לקשר של המפקדים והמשפחות השכולות. הלוי כותב למפקדים: "אנחנו נלחמים זה ארבעה חודשים, ודרך ארוכה עוד לפנינו, המלחמה משנה את פניה".

"בשם הלמידה מוטלת עלינו החובה לתחקר"

"אני כותב לכם את שהייתי כותב לעצמי בפנקס לו הייתי כעת מג"ד או מח"ט, כדגשים לעשייה" כותב הרמטכ"ל, "התחלנו לפעול בצורת קרב פשיטה, כדי להגביר את האפקטיביות ביחס לשטח ומול האילוצים. בקרב מסוג זה טמונות הזדמנויות רבות – התחבולה, ההפתעה והמיקוד ביתרונות היחסיים".

איגרת הרמטכ"ל למפקדים

איגרת הרמטכ"ל למפקדים צילום: דובר צה"ל

על סוגיית תחקור אירועי השבעה באוקטובר והימים שקדמו לו הוא כותב: "בקרוב נתחיל בתהליך תחקור אירועי השבעה באוקטובר ומה שהוביל אליהם, למרות היותנו עדיין במלחמה. בשם הלמידה מוטלת עלינו החובה לתחקר. זהו הֶכְרֵחַ ולא פריווילגיה. רק כך נוכל להבין באיזה אופן יכולנו לפעול ובאיזה אופן נפעל בעתיד כדי להגן טוב יותר על אזרחי ישראל". הלוי מוסיף: "את התחקירים נבצע לאור חמישה ערכים מובילים: אמת, ענייניות, שקיפות, אחריות ורעות".

"משפחות רבות עסקו בפרטי הנפילה של יקיריהן ובחיבור הנעלמים"

בסיום דורש הלוי מהמפקדים להגיע מוכנים למפגש עם משפחות שכולות כשהם מכירים את כל פרטי נפילת הלוחמים: "הקפידו להגיע לכל ביקור לאחר שלמדתם לעומק את העובדות הנוגעות לחללים ולאירועים בהם נפלו וכשאתם בקיאים בפרטי המקרה, עשו זאת במקצועיות וברגישות המתחייבת ודעו: בזמן שחלף משפחות רבות עסקו בפרטי הנפילה של יקיריהן ובחיבור הנעלמים. הכנות והשקיפות יצמיחו אמון – כזה שיקשה עליכם לשקמו אם לא תגיעו מוכנים לביקור הראשון".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il