מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חיסולים, השמדת מנהרות וטיהור שכונת "המגדלים": זו החטיבה שיוצאת מעזה

חיסול מחבלים, השמדת תוואי תת קרקע ואיתור אמצעי לחימה: פעילות צוות הקרב של חטיבת המילואים 646 ברצועת עזה. המח"ט אלוף-משנה אלעד שושן: "חובתנו לחבק ולעטוף את המשפחות השכולות, את הפצועים, וללוות אותם קדימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/24 12:12 יא באדר א'

חיסולים, השמדת מנהרות וטיהור שכונת "המגדלים": זו החטיבה שיוצאת מעזה
חטיבה 646 מסכמת, צילום: דובר צה"ל

חטיבת המילואים 646 לחמה בחודשים האחרונים ברצועת עזה. במהלך פעילותם, לוחמי צוות הקרב החטיבתי חיסלו מחבלים רבים, איתרו אמצעי לחימה והשמידו תוואי תת קרקעי אסטרטגי של ארגון הטרור חמאס החוצה את רצועת עזה מהצפון לדרום.

פעילות חטיבה 646 בעזה צילום: דובר צה"ל

החטיבה מקיימת עיבוד בימים אלו

עם תחילת התמרון, צוות הקרב החטיבתי החל לפעול לטיהור ופשיטה על יעדי טרור במרחב מחנות המרכז, בשכונות אל בורייג, נוציראת ושכונת "המגדלים" השייכת לפעילי חמאס. בסיום המשימה במחנות המרכז, המשיכו לתמרן בדרום הרצועה במרחב חאן יונס.

בפעילותם, השלימו מבצע חטיבתי במרחב "העבסנים" במסגרתו חיסלו מספר רב של מחבלים, איתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים. במהלך המבצע, נעצרו עשרות מחבלים אשר הסתוו בחסות האוכלוסייה. חטיבת המילואים השלימה את משימתה ברצועת עזה בשבוע האחרון, ומקיימת עיבוד בימים אלו.

נתנאל אלקובי ז"ל וחיילים

נתנאל אלקובי ז"ל וחיילים, צילום: דובר צה"ל

"זה מה שנופלינו היו מצפים מאיתנו"

מדברי מפקד חטיבה 646, אלוף-משנה אלעד שושן: "הגענו ברצועת עזה לכל מסתור מעל ומתחת לקרקע והיום יודעים המחבלים היטב כי אין מקום מסתור בטוח, וגורלם נחרץ. חובתנו לחבק ולעטוף את המשפחות השכולות, את הפצועים, וללוות אותם קדימה. לוחמים יקרים, אני גאה בכם על תעצומות הנפש והחוסן שהפגנתם. אני בטוח שזה מה שנופלינו היו מצפים מאיתנו. שנמשיך בכל הכוח. המשימה טרם הושלמה, ואין לי ספק שהחטיבה תתייצב ככל שיידרש בכל מקום ובכל זמן".