ריגול חמור והעברת מידע מסווג: מה יש בכתב האישום נגד הקצין שנעצר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסום חלקים מכתב האישום נגד הקצין שהסתנן לפיקוד דרום בימיה הראשונים של המלחמה. בכתב האישום מתואר בין היתר איך הסתנן לבסיס צבאי, השיג מידע מסווג ושיתף אותו עם גורמים אזרחיים. שמו של החשוד טרם אושר בפרסום

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 13:31 ג באדר א'

ריגול חמור והעברת מידע מסווג: מה יש בכתב האישום נגד הקצין שנעצר
חייל עצור, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה., צילום: Flash90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע מתיר היום (ב') לפרסום את כתב האישום כנגד הקצין שהתחזה לקצין בכיר יותר, הסתנן לבסיס פיקוד הדרום ונחשף למידע מסווג, מידע שמסר לגורמים זרים. שמו של החשוב לא הותר בפרסום אך כתב האישום מייחס לקצין עבירות של ריגול חמור וידיעה סודית.

"השיג גישה למידע סודי ברמת סיווג גבוהה ביותר"

בכתב האישום נכתב כי הנאשם, תוך שהוא מתחזה לקצין בדרגת סרן ומציג עצמו בכזב כמי שנשלח מטעם אחד המערכים בצה"ל וכי "תוך שימוש במיצגי מרמה שונים, כשהוא מנצל את המצב העמוס, המורכב והאינטנסיבי מאוד בו התנהלה מפקדת פיקוד הדרום בימי המלחמה הראשונים, השיג גישה למידע סודי ברמת סיווג גבוהה ביותר".

אלמוג כהן

אלמוג כהן, כתב האישום הותר בפרסום. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"למי שקרא לי קונספירטור - בתיאבון עם הכובע"

עוד מייחס כתב האישום לנאשם תיעוד מידע מסווג בדרכים שונות וחלוקת המידע הסודי עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך. חבר הכנסת אלמוג כהן שיתף בחשבון הטוויטר שלו את האישומים נגד הקצין וכתב: "למי שקרא לי קונספירטור - בתיאבון עם הכובע". כזכור, בעבר רמז כהן מספר פעמים לפרשיית ריגול הקשורה במחדלי ה-7 באוקטובר.