היסטוריה בשריון: זה הווסט החדש שקיבלו הלוחמים

לאחר צורך שעלה מהלוחמים בשטח, בחיל השריון החלו בחלוקת ווסטים ייחודים המותאמים במיוחד לצרכיהם. קצין שריון ראשי חילק את הווסטים הראשונים למסיימי קורס קצינים: "הם גם מהווים דוגמה אישית, וחשוב שיהיו ראשונים". בהמשך ייכנס גם לשאר החיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 12:28 כה בשבט התשפד

היסטוריה בשריון: זה הווסט החדש שקיבלו הלוחמים
שריונרים, ווסט חדש., צילום: Ayal Margolin,Flash90

מאז תחילת הלחימה בעזה זוכים לוחמי השריון לשבחים רבים על היכולת הגבוהה שהם מציגים בשדה הקרב נוכח האיומים הרבים. בעוד הלחימה נמשכת, בצה"ל כבר פועלים לשדרוג יכולות החייל ומציגים את הווסטים החדשים שיקבלו הלוחמים שבטנק.

"החליפו את האפודים בווסט שריון יעודי"

באתר צה"ל סיקרו את מתן הווסטים החדשים וכתבו: "בעקבות השיפורים הרבים שהוכנסו בטנק ושדרוג מערכות הלחימה שבו, התעורר הצורך לשדרג גם את האפוד של הטנקיסטים. לאחר שנים בהן היו מזוהים עם השכפץ מעל הסרבל, החלו השבוע בחיל השריון להחליף את האפודים בווסט שריון יעודי".

חלק מהסיבות להחלפת הווסט הם שהטנקיסטים צריכים לנוע בחופשיות בתוך הטנק עם הגנה מירבית, ללא סרבול, "המעבר מאפוד ושכפ"ץ לווסט שריון, משמעותי ביותר מבחינת יעילות, נוחות ונראות", מתגאים בחיל.

השריונרים עם הווסטים החדשים

השריונרים עם הווסטים החדשים צילום: אתר צה"ל

קצין שריון ראשי תת אלוף אוהד מאור העניק את הווסטים הראשונים למסיימי קורס קציני קריון (קק"ש) שסיימו לאחרונה את הקורס לאחר שלחמו בעזה. תת אלוף מאור הדגיש כי הווסטים החדשים ייכנסו בהדרגה לכל החיל: "התחלנו במפקדים של המפקדים, מי שמכשירים את הקצינים ודור העתיד של החיל. הם גם מהווים דוגמה אישית, וחשוב שיהיו ראשונים".

קצין שריון מעניק את הווסט למסיימי קורס קצינים

קצין שריון מעניק את הווסט למסיימי קורס קצינים צילום: אתר צה"ל