מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התגלו שלוש מנהרות בהן שהה סינוואר: התוכנית המרושעת של ראש הנחש למקרה שייתפס

הלוחמים בחאן יונס הגיעו לשלוש מנהרות בהן שהה מנהיג חמאס ולצה"ל ראיות ברורות לשימוש שעשה בהן. סינוואר נעזר ב- "חגורה" של חטופים חיים בהם הוא משתמש כמגן אנושי למקרה של היתקלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/24 23:05 כד בשבט התשפד

התגלו שלוש מנהרות בהן שהה סינוואר: התוכנית המרושעת של ראש הנחש למקרה שייתפס
סינוואר, נימלט עם "חגורת חטופים", צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

ברקע הלחימה העצימה בחאן יונס אמש (ו') נחשף כי צה"ל היה בלא פחות משלוש מנהרות אשר שהה בהם מנהיג חמאס יחיא סינוואר. לפי הדיווח של הכתב הצבאי אור הלר, לצה"ל הוכחות ברורות כי הוא שהה באותן מנהרות ועשה בהן שימוש במסגרת ניסיונותיו לברוח מכוחות הביטחון. עוד נחשף כי סינוואר מסתובב במערכת המנהרות כשלצידו "חגורת" חטופים חיים בהם הוא משתמש כמגן אנושי למקרה של היתקלות מול כוחות צה"ל.

מסמך שנתפס במקום בו שהה סינוואר: להתמקד בשסע החברתי

במהלך השבוע נחשף מסמך נוסף שאותר במקום אסטרטגי חשוב ברצועה באזור שבו ביקר סינוואר ונראה כי גורם בכיר כתב אותו. במסמך, שנחשף בערוץ 12, מפורטות הנחיות להתייחסות לסוגיית החטופים וגם דרכי פעולה נגד גלנט ונתניהו. המסמך מורה על המשך הפצה של תמונות וסרטוני חטופים בעקבות הלחץ הפסיכולוגי שהם יוצרים.

בנוסף, נכתב כי יש לפגוע בנרטיב לפיו הפעולה הקרקעית משרתת את החזרת החטופים. עוד מתייחס המסמך להנהגה הישראלית, ונכתב בו כי יש להמשיך בקו שנתניהו נושא באחריות לטבח הנורא. גם שר הביטחון גלנט קיבל התייחסות ונכתב לגביו כי יש לעשות הכול כדי להגביר את הלחץ הפסיכולוגי עליו. בנוסף, מסמן המסמך את השסע החברתי בציבור הישראלי כנושא להתמקד בו.

סינוואר

סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

מתחם של סינוואר הוקף בארבעים מצלמות אבטחה

כזכור, לפני כחודשיים לוחמי צה"ל גילו מתחם תת קרקעי נוסף בו שהה יחיא סינוואר. במתחם שהוקף בארבעים מצלמות אבטחה במעגל סגור, התגלו באחד החדרים מרצפות ללא רובה (החומר המדביק בין מרצפת למרצפת). ולוחם שנתקל בממצא החשוד, בדק את המרצפות וגילה תחתיהן שתי דלתות הידוראליות שהובילו למתחם תת קרקעי עם דרך מילוט.