מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לראשונה מזה חודש: אזעקות במרכז הארץ, צה"ל נלחם בעומק הרצועה

אזעקות במרכז הארץ לאחר חודש של שקט | שוב אזעקות בצפון, שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים סמוך למושב מרגליות. כוח של מג"ב עצר רכב ובו 5 שוהים בלתי חוקיים שניסו לחדור לירושלים | פיגועי דקירה בתקוע ובחיפה, חיל פצוע קשה | נמשכים הקרבות בח'אן יונס

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 08:06 יט בשבט התשפד | עודכן בתאריך 29/01/24 19:00

לראשונה מזה חודש: אזעקות במרכז הארץ, צה"ל נלחם בעומק הרצועה
אזעקות, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אוגדה 98 מתמרנת בעזה

19:00 | במהלך הלחימה בח'אן יונס, לוחמים של אוגדה 98 פשטו על מאות תשתיות טרור ומוצבי חמאס. התשתיות כללו את מפקדות הגדודים, מתחמי אימונים של ארגון הטרור חמאס, מוצב תקשורת, חמ"ל חטיבת חאן יונס, בניין המודיעין הצבאי, מפעל משמעותי לייצור רקטות ומשרדים של בכירים רבים לרבות משרדו של יחיא סינוואר.

הושמדו מאות פירי מנהרות ומחבלים

הלחימה בח'אן יונס מתאפיינת בתמרון סימולטני משולב מעל הקרקע ובתת קרקע. עד כה אותרו והושמדו מאות פירים, אשר חלקם מובילים לתוואים אסטרטגים משמעותיים של חמאס. בנוסף, חוסלו מאות מחבלים בתת קרקע, בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות מהאוויר. הכוחות והיחידות המיוחדות מתקדמים באופן משמעותי בתווך התת קרקעי בחאן יונס.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס אמר: "אנחנו נלחמים בתמרון סימולטני - לחימה בעל ובתת קרקע במקביל, בייחודיות ובמקצועיות, בשיתוף פעולה של כוחות מיוחדים, קומנדו וצוותי הקרב האוגדתיים. מחבלי חמאס במנוסה, אנחנו פוגעים בהם ופוגעים בתשתיות שלהם בעל קרקע ובתת קרקע".

16:50 | אזעקות במרכז הארץ

בשעות אחר הצהריים נשמעו אזעקות במרכז הארץ והשפלה, לראשונה לאחר כחודש. במד"א מעדכנים כי בשלב זה לא דווח על נפגעים. פגיעה ברכב זוהתה בראשון לציון. ‏חמאס קיבל אחריות על הירי.

14:10 | לוחמי מג"ב תפסו חמישה שב"חים בתא מטען של רכב בניסיון לחדור לירושלים

מוקדם יותר היום, בפעילות של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים יחד עם חיילי מ"צ עצרו הכוחות רכב חשוד שהגיע למעבר א-זעיים בניסיון להיכנס לשטחי ישראל. בחיפוש שביצעו הלוחמים ברכב, איתרו הלוחמים חמישה שוהים בלתי חוקיים שהסתתרו בתא המטען של הרכב ועל פי החשד ניסו להסתנן לשטחי המדינה שלא כחוק.

החשוד שנהג ברכב תושב מזרח ירושלים נעצר יחד עם חמשת השוהים הבלתי חוקיים שהינם תושבי ׳חברון׳ להמשך חקירה במג"ב. באירוע נוסף שאירע הבוקר, עצרו הלוחמים חשוד נוסף שהסיע והסתיר שוהה בלתי חוקי ברכבו תוך ניסיון להכניסו לשטחי המדינה.

13:35 | אזעקות בצפון: משגב עם, קריית שמונה, מרגליות ומנרה, נרשמו שתי נפילות בשטחים פתוחים.

11:20 | בפיגוע משולב בכניסה לבסיס בחיפה, נפצע חייל צה"ל בן 20 זאת לאחר שמחבל דרס אותו ולאחר מכן תקף אותו בעזרת גרזן ונוטרל במקום. חובש מד"א תיאר: "ראינו את הפצוע שוכב כשהוא בהכרה וסובל מחבלות קשות בגפיים תחתונות" | פיגוע דקירה בתקוע, המחבל חוסל

חשד לפיגוע בחיפה

חשד לפיגוע בחיפה, צילום: דוברות מד"א

9:00 | צה"ל מגביר פעילות בצפון הרצועה

במרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים חמושים בהיתקלויות וכן בסיוע ירי טנקים שהוכוון על ידי הלוחמים והתצפיות בשטח. כמו כן, איתרו לוחמי החטיבה אמצעי לחימה רבים במרחב.

פעילות הכוחות בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

בפאתי שאטי שבצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 5 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים חמושים בהיתקלויות שונות ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב, ביניהם קלאצ׳ניקוב, RPG, מטען, טילים וכן משגרים רבים.

פעילות צה"ל בעזה

פעילות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

לחימה עצימה במערב חאן יונס

בתוך כך, צה"ל מגביר את הלחץ בלחימה גם במערב חאן יונס. חיל האוויר בשיתוף מכלול האש של עוצבת הקומנדו תקפו באמצעות כלי טיס שני מבנים ששימשו כתשתיות טרור ובהם שהו מספר מחבלים חמושים שחוסלו. לוחמי עוצבת הקומנדו זיהו וחיסלו חמישה מחבלים כשאחד מהם חמוש בRPG. הלוחמים פשטו על יעדי טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בהם RPG, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים.

עוד במרחב חאן יונס, לוחמי חטיבת הצנחנים המשיכו בפשיטות על יעדים ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי בתוך בית של מחבל חמאס. כמו כן, הלוחמים זיהו וחיסלו ארבעה מחבלים שנערכו לתקיפת כוחותינו סמוך לבית החולים "אל אמל". הלוחמים פשטו על מבנה ששימש כדירת מסתור של מחבלי גא"פ ובה איתרו אמצעי לחימה.

7:40 | איראן הודיעה: הוצאנו להורג 4 בני אדם שפעלו בשירות המוסד

איראן הודיעה הבוקר (ב') כי ארבעה בני אדם שלטענתה פעלו בשירות המוסד הישראלי הוצאו להורג בתלייה. לטענתם המוצאים להורג חדרו לאיראן דרך כורדיסטן במטרה לפוצץ מפעל של משרד ההגנה האיראני, כך דווח ב-YNET.

7:30 - חיזבאללה טוען כי שיגר טילי פלק 1 לעבר ישראל

חיזבאללה טען ששיגר "פלק 1" לישראל. מדובר בטילים שיש להם ראשי קרב במשקל 50 קילו גרם, וטווח של עד 10 קילומטר. עוד הודיע חיזבאללה כי שלושה מחבלים משורותיו חוסלו על ידי צה"ל.

חיזבאללה

חיזבאללה, צילום: crop media,Shutterstock