מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תקיפה חריגה בלבנון: צה"ל תקף את היחידה האווירית של חיזבאללה

חטיבת הצנחנים מרחיבה את הלחימה בחאן יונס | צה"ל בתקיפה חריגה בלבנון: הותקף שדה תעופה ומטרות צבאיות של חיזבאללה | לראשונה זה 4 ימים נשמעו אזעקות בעוטף עזה | למרות שלא הופעלה אזעקה, כטב"מים נפלו בסמוך לכפר בלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 10:15 טו בשבט התשפד | עודכן בתאריך 25/01/24 18:25

תקיפה חריגה בלבנון: צה"ל תקף את היחידה האווירית של חיזבאללה
מטוס חיל האוויר, צילום: חיל האוויר

הותקפו מטרות חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב

18:00 | טנקים של צה"ל תקפו בשעה האחרונה שתי תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב. כמו כן, מטוס קרב של צה"ל תקף תשתית טרור של הארגון במרחב כפר כילא ועמדת תצפית במרחב בליידא. בנוסף, לפני זמן קצר מרחב א-דהירה שבדרום לבנון הותקף בירי ארטילרי.

חטיבת הצנחנים מרחיבה את הלחימה בחאן יונס

17:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הרחיבו את לחימתם ופועלים כעת בשכונת 'אל עמל' בעיר חאן יונס. הלוחמים נתקלים במחבלים ומחסלים אותם מטווח קרוב, פושטים על תשתיות טרור, מאתרים ומשמידים אמצעי לחימה, מרגמות ורקטות.

אמצעי לחימה שאותרו

אמצעי לחימה שאותרו צילום: דובר צהל

15:10 | מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ובמע'ירה שבשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל.

10:35 | אזעקות לא הופעלו בעמק החולה, שני כטב"מים נפלו בסמוך לכפר בלום, אין נפגעים. בדובר צה"ל אישרו כי שתי מטרות שחצו משטח לבנון אכן נפלו בסמוך לכפר בלום. לראשונה זה 4 ימים, אזעקות נשמעו גם בעוטף עזה.

הצנחנים פשטו על שכונת אל-אמל

כוחות צה"ל מוסיפים לפעול ברצועת עזה ועל פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" בצה"ל בונים אזור חיץ בין ישראל והרצועה בטווח של הקילומטר הסמוך לגדר. על פי הדיווח, בנית החיץ כוללת השמדת כ- 3,000 מבנים ומתוכם השלים צה"ל את השמדתם של כ-1,000 מבנים שהיו בקילומטר הסמוך לגדר.

בתוך כך, לוחמי חטיבת הצנחנים שפועלים במרחב חאן יונס פשטו ביממה האחרונה על יעדי טרור בשכונת אל-אמל, חיסלו מחבלים רבים בירי צלפים והשמידו תשתיות טרור ואמצעי לחימה במרחב, זאת כחלק מהפעילות המורחבת של אוגדה 98 בחאן יונס.

חייל צה"ל ברצועה

חייל צה"ל ברצועה צילום: דוברת צה"ל

נמשכת הפעילות בצפון הרצועה

נמשכת הלחימה הגם במרכז וצפון הרצועה. במרכז רצועת עזה, כחלק מפעילות לוחמי חטיבת יפתח, פשטו הכוחות על מספר מבנים צבאיים במרחב. במהלך אחת הפשיטות, פלוגת התצפית החטיבתית זיהתה מחבלים שהסתתרו במבנה צבאי במרחב וביצעו ירי לעבר הלוחמים. דקות ספורות לאחר מכן, מכלול האש החטיבתי הכיוון מסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים. בצפון רצועת עזה, פעלו לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5. הלוחמים חיסלו מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב.