אחרי הביקורות: הרמטכ"ל משהה את ועדת הבדיקה שהרגיזה את השרים

הרמטכ"ל הלוי משהה את ועדת הבדיקה הפנימית שתכנן להקים לבדיקת פעילות הצבא מאז מחדל ה-7 באוקטובר. נתניהו ושרים נוספים מתחו ביקורת על המהלך: "שהמפקדים יהיו עסוקים בחמאס ולא עם עורכי דין". רגב ובן גביר ביקרו את הרמטכ"ל על הקמת צוות הבדיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 08:23 טו בשבט התשפד

אחרי הביקורות: הרמטכ"ל משהה את ועדת הבדיקה שהרגיזה את השרים
הלוי, משהה את ועדת הבדיקה, צילום: Flash90,Flash90

הרמטכ"ל הרצי הלוי משהה את ועדת הבדיקה הפנימית שתכנן להקים לבדיקת פעולות צה"ל מאז מחדל ה-7 באוקטובר, כך פורסם ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, הלוי השהה את הקמת הוועדה ומינוי היושבים בה עד לסיום התחקירים הפנימיים בצה"ל.

טרם מונו רשמית: חברי הוועדה המיועדת

בראש הוועדה היה אמור להיות הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז ובין חבריה נמנו האלופים בדימוס יואב הר אבן, אהרן זאבי-פרקש וסמי תורג'מן. הרמטכ"ל עצמו הגיב לביקורות על הוועדה ואמר לאחרונה כי "תחקיר אמת הוא נשמת אפו של צבא. אנחנו מתחקרים כל הזמן. ככה זה בצה"ל, זו הדרך שלנו ללמוד ולהשתפר. הוא הוסיף: "תחקיר מבצעי כמובן לא מחליף בדיקה או חקירה חיצונית. אנחנו מבינים שהמלחמה תמשך עוד זמן רב, ולכן התחלנו לתכנן את מבנה התחקירים".

בן גביר

בן גביר, תקף את הוועדה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר ורגב ביקרו את המהלך

ביקורת על המהלך שהוביל הרמטכ"ל נשמעה מכיוון מספר שרים במהלך ישיבת הקבינט כאשר על פי ציטוטים שיצאו מהישיבה הטיח השר בן גביר ברמטכ"ל כי "הבעיה זה לא רק עצם העיתוי, תוך כדי מלחמה, אלא גם מי הדמויות. שמתם את שאול מופז, שר הביטחון של ההתנתקות לחקור? אתם פשוט נותנים לחתול לשמור על השמנת". גם ראש הממשלה התייחס לנושא ואמר לאחרונה במסיבת עיתונאים כי "אני רוצה שהמפקדים יהיו עסוקים בחמאס ולא עם עורכי דין".