מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משבר המשא ומתן לשחרור החטופים: "חמאס לא זז מהדרישות מעל חודשיים"

רמי איגרא הסביר בריאיון ל-103FM שפורסם במעריב על המשבר של עסקת החטופים, ומדוע המשא ומתן עם חמאס לא מתקדם: "חמאס הוא לא פרטנר למשא ומתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/24 07:58 יב בשבט התשפד

משבר המשא ומתן לשחרור החטופים: "חמאס לא זז מהדרישות מעל חודשיים"
עזה, אילוסטרציה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

רמי איגרא, ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד לשעבר, התראיין הבוקר (ב') לרדיו 103FM והתייחס לדיווחים על חידוש המשא ומתן בין ישראל לחמאס לשחרור החטופים המוחזקים בעזה: "אנחנו במצב, ככל שמדובר בחטופים, מאוד מאוד לא פשוט".

"חמאס הוא לא פרטנר למשא ומתן"

"כאשר במשוואה הזו צריך להכניס עוד דבר - כניעה לרצונו של החמאס, יש לה משמעות רבת היקף, לדעתי קטסטרופלית, להמשך קיומה של מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים אותה", טען. לדבריו הדרישות הקיצוניות של חמאס, שכוללות הפסקת המלחמה, ביסוס שלטונו בעזה ושחרור כל המחבלים לא משתנות "הוא לא זז מהן מעל חודשיים".

עוד טען איגרא, כי "כל פעם מישהו מעלה על השולחן הצעה יצירתית כוללת התערבות של המפרץ וסעודיה בהמשך השלטון ברצועה, אף אחד מההצעות האלה לא מקובלות על החמאס. הוא אומר כל הזמן 'אם אתם רוצים לראות חטופים, אני דורש את כניעתכם. חמאס הוא כרגע לא פרטנר למו"מ".

יחד עם זאת, ציין כי: "הלחץ הצבאי שלנו כן עובד לנו, ולאט לאט אנחנו מתקדמים ומתקרבים לחמאס. ברגע שמדינת ישראל תתחיל באמת לשלוט, לא רק לכבוש את השטח, המצב יתהפך בהנהגת חמאס".

"אם נסכים לכך - לוחמינו נפלו לשוא"

נזכיר כי אתמול דווח כי ארה"ב, מצרים וקטאר דוחפות את ישראל וחמאס להיכנס להידברות תוביל לשחרור החטופים בשבי החמאס ובסופו של דבר גם לנסיגה של הכוחות הישראליים ולסיום המלחמה בעזה, כך דיווחו בוול סטריט ג'ורנל.

ראש הממשלה נתניהו הגיב על הפרסומים סביב העסקה והבהיר: "החמאס דורש תמורת שחרור חטופינו את סיום המלחמה, הוצאת כוחותינו מעזה, שחרור כל הרוצחים והאנסים של הנוח'בה והשארת חמאס על כנו. אם נסכים לכך- לוחמינו נפלו לשווא. אם נסכים לכך - לא נוכל להבטיח את ביטחון אזרחינו. לא נוכל להחזיר את המפונים בביטחה לבתיהם, וה-7 באוקטובר הבא יהיה רק עניין של זמן. אני לא מוכן להשלים עם פגיעה אנושה כזאת בביטחון ישראל, ולכן לא נסכים לכך".

עוד המשיך נתניהו ואמר כי: "התנאים שמעמיד החמאס מחדדים אמת פשוטה - אין תחליף לניצחון. רק ניצחון מוחלט יבטיח את חיסול החמאס והחזרת כל חטופינו. לכן אני עומד על כך שאחרי שנשיג את הניצחון המוחלט, אחרי שנחסל את החמאס - לא יהיה בעזה שום גורם שמממן טרור, מחנך לטרור או משלח טרור".