מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל מודה: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים - נפעל בשיטות שונות"

הלחימה בצפון הרצועה: "צה"ל קרוב להכרעת כל גדודי החמאס". על הביקורות על קצינים: "מפקדים רבים קיבלו החלטות קשות מאוד בשבעה באוקטובר, ואני מעריך את כולם". על סינוואר: "נגיע גם להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים" | דברי הרמטכ"ל המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 18:02 יד בטבת התשפד

הרמטכ"ל מודה: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים - נפעל בשיטות שונות"
הרמטכ"ל הלוי, צה"ל קרוב להכרעה בצפון הרצועה, צילום: David Cohen,Flash90

בתום סיור ברצועת עזה, התייחס הרמטכל הלוי שכמה מהנושאים הבוערים ביותר ואמר כי צה"ל קרוב להכריע את כל גדודי החמאס בצפון הרצועה. הלוי התייחס גם לחיסולם של בכירי החמאס ואמר: "נגיע אליהם גם זה ייקח שבוע או חודשים". על סוגיית המשך הלחימה אמר: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים". הלוי הגיב לביקורות להותחו בקצינים בכירים על החלטות שקיבלו במהלך הלחימה.

דבריו המלאים של הרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל מגיב לביקורות על החלטות קצינים

"מפקדים רבים קיבלו החלטות קשות מאוד בשבעה באוקטובר, ואני מעריך את כולם קודם כל על ההתייצבות מול האתגר הזה וסיכון חיים ונכונות אינסופית. את החלטות המפקדים, כמו גם את החלטותיי שלי, נתחקר ונלמד ביסודיות, כשהמצב המבצעי יאפשר זאת. כל אחד מהמפקדים האלה מסכן כעת את חייו בלחימה. לא ראוי להשתלח בהם ולשפוט אותם, כאשר התותחים עוד יורים והם מובילים כוחות בתוך הרצועה בלחימה. אנחנו נמשיך להילחם ונמשיך ללמוד".

"אנחנו לא נאפשר חזרה למציאות הבטחונית שלפני השבעה באוקטובר, ולא נאפשר שאירוע כזה יחזור על עצמו. חיל האוויר ממשיך לתקוף ללא הפסקה. בניין נופל כשהוא מטרת אויב, בניין נופל כשנשקפת ממנו סכנה לכוחותינו. צה"ל ממוקד ומדויק בפעולותיו. בכל מקום אותו כוחותינו תוקפים, הם מלווים על ידי אש כבדה מהאוויר, מהים ומהיבשה".

"נגיע גם להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים"

"צה"ל קרוב להשלמת פירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה. מלחמה הזו מטרות הכרחיות ולא פשוטות להשגה, היא מתקיימת בשטח מורכב. לכן המלחמה תימשך עוד חודשים רבים ואנחנו נפעל בשיטות שונות – כך שההישג יישמר לאורך זמן. אין פתרונות קסם, אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה. ואנחנו מאוד מאוד נחושים. נגיע גם להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים".

"נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר"

"הכוחות שלנו מתרעננים בהתאם להערכת המצב, לרבות כוחות המילואים – נדאג לטפל בהם, באנשי המילואים, ולהוקיר את עשייתם ואת תמיכת משפחותיהם, משפחות שהן שותפות מלאות למאמץ הלחימה הזה".

"המחויבות שלנו להשבת החטופים נותרה בעינה - נעשה הכל להחזיר החטופות והחטופים הביתה. במלחמה הזו אנחנו נלחמים מלחמה צודקת מאין כמוה, וכמו במלחמה – יש לה מחיר כבד וכואב. מטובי בנינו ובנותינו נפלו בקרב על ביטחון המדינה. נבטיח שנפילתם לא הייתה לשווא".

"הימים הרבים שעברו מאז השבעה באוקטובר, מעלים שאלות קשות רבות – על כולן אנחנו מחויבים לספק, ונספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק. לא נדלג על אף שאלה ועל אף לקח. נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר, ונפרסם את הממצאים לציבור בשקיפות הראויה".