מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האב השכול בהלווית בנו: "אין לכם - לא סליחה, לא מחילה ולא כפרה"

אייל בוצחק, אביו של סרן אושרי משה בוצחק תקף בחריפות במהלך ההלוויה את קמפיין "הביזה" כנגד הממשלה: "אושרי עלה השמיימה בסערה כדי שאתם תשבו במזגנים מול המקלדת ותכפישו בלי הפסקה את המגזר שמאבד מדי יום את מיטב בניו"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 24/12/23 18:46 יב בטבת התשפד

האב השכול בהלווית בנו: "אין לכם - לא סליחה, לא מחילה ולא כפרה"
הלווית אושרי בוצחק, צילום: עומר מוזר

כאלף איש הגיעו להלווייתו של סרן אושרי משה בוצחק בן ה-22, מפקד בסיירת נח"ל שנהרג אתמול (א') בהיתקלות עם מחבלים שחוסלו בשכונת תופאח בצפון-מזרח העיר עזה. בוצחק ז"ל התארס לאחרונה עם בת זוגתו רביד, והשניים תכננו להינשא בחודש יולי הקרוב.

האב השכול במהלך ההלוויה

האב השכול במהלך ההלוויה צילום: באדיבות המשפחה

ראיתי מודעת ענק מזעזעת של עשרות מטרים שפילחה לי את הנפש

במהלך ההלוויה, שנערכה בבית העלמין הצבאי בחיפה, אייל בוצחק, אביו של משה, תקף בחריפות את הקמפיין שהאשים את הממשלה והציונות הדתית בבזיזה: "עברנו דרך כביש איילון וראיתי מודעת ענק מזעזעת של עשרות מטרים שפילחה לי את הנפש וזה כשאושרי נלחם שם" סיפר האב. "היה רשום משהו כמו 'קואליציית המשתמטים שבוזזת במלחמה'. ואני אומר להם תראו מה זה הדבר הזה, אנשים מתים, קוברים כל יום חיילים, זה לא ייאמן".

"אין לכם, לא סליחה, לא מחילה ולא כפרה"

האב השכול יצא בחריפות נגד הקמפיין התקשורתי בזמן מלחמה: "שיקום הקופירייטר העלוב והשפל וצוות הקריאיטיב ערל הלב שלו וכל בעלי הכסף הגדול שממנו את ההודעה ההזויה זו. אין לכם, לא סליחה, לא מחילה ולא כפרה" אמר. אייל הוסיף ותקף: "אושרי עלה השמיימה בסערה כדי שאתם תשבו מול המקלדת ותצרו כזה דה לגיטימציה למגזר הדתי שנותן מעצמו לכלל ישראל בכל מקום שצריך אותו מבלי לקבל קרדיטים ורעש תקשורתי".

הלוויתו של אושרי בוצחק

הלוויתו של אושרי בוצחק צילום: עומר מוזר

המגזר הדתי הקריב אחוז גבוה באופן קיצוני ביחס למשקלו באוכלוסייה

במהלך ההספד הנוקב, אביו של יצחק הדגיש את תרומת הציונות הדתית אל מול הקמפיין השקרי: "בכל בוקר ב - 6, אחרי השיעור היומי אני פותח הטלפון ורואה דיווח של חיילים שנהרגים ובתוכם חיילים חובש כיפה ודתיים, ואני חושב שהמגזר הדתי הקריב למעלה מ- 40% מהנופלים, אחוז גבוה באופן קיצוני וחסר פרופורציות ביחס למשקלו באוכלוסייה".

"אני שואל שוב מי כאן השתמט ובוזז?"

לסיום הדברים, אמר בוצחק: "לא מחפש להתווכח, אלא מבקש שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם. אושרי היה חבר של כולם-גם דתיים וגם לא דתיים איש של פשרות שידע שניתן להכיל מבלי לוותר על עקרונות וערכים. התחלתי ואמרת שאושרי שלי, היה מאור עיני, כעת עם הצלת הקרניות הוא יהיה מואר עיניהם של אחרים שידרשו לכך ואני שואל שוב מי כאן השתמט ובוזז?"

הלווית אושרי בוצחק

הלווית אושרי בוצחק צילום: עומר מוזר