מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תיעוד: מנהל בית החולים העזתי נשבר בחקירת שב"כ

אחמד כחלות נשבר בחקירת השב"כ והודה שחמאס הפך את בית החולים 'כמאל ע'דואן' למתקן צבאי של חמאס: "גויסתי ב-2010 בדרגת תת אלוף. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/23 16:15 ז בטבת התשפד

תיעוד: מנהל בית החולים העזתי נשבר בחקירת שב"כ
המנהרה, צילום: דובר צה"ל

השב"כ חשף היום (ג') תיעוד מחקירתו של אחמד כחלות, מנהלת בית החולים "כמאל ע'דואן" בג'באליה שבצפון הרצועה, כשהוא מודה שחמאס הפך את בתי חולים למתקן צבאי בשליטת חמאס. במהלך החקירה העיד כחלות: "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת אלוף. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיק, פקידים, אנשי צוות".

במהלך חקירתו בשב"כ תיאר כחלות כיצד חמאס משתמש בבתי חולים לשימוש צבאי- הסתרת פעילים, פעילות צבאית, שינוע אנשי צוות ואף הביאו חייל חטוף לבית החולים. כחלות נעצר ברצועת עזה בתאריך 12/12 בבית החולים "כמאל ע'דואן" על ידי כוח צה"ל ושב"כ.

ציטוטים מתוך חקירתו בשב"כ של אחמד כחלות:

  • "הם מתחבאים בבתי חולים כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח. לא יפגעו בהם שהם בתוך בית חולים".
  • "יש בבית החולים כ-16 עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיק, פקידים, אנשי צוות".
  • "לחמאס יש משרדים בתוך בתי החולים. יש מקומות לבכירים, הביאו לשם גם חייל חטוף. יש מקום יעודי לחקירות, ביטחון הפנים, והביטחון המיוחד. לכולם קווי טלפון פרטיים בתוך בית החולים".
  • "חמאס משתמש באמבולנסים פרטיים. יש לו צבע שונה, ואין לו לוחית רישוי. השתמשו בו להבאת החייל החטוף ולהעברת גופות. הוא הולך ובא ולא מוריד פצועים".
  • "פעם התחננתי שיקחו פצוע לבית חולים האינדונזי, לשיפאא, לטיפול, הם סירבו. המשימה שלהם חשובה יותר".
  • "מנהיגי חמאס הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו".