מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סיכום חדשות השבת: הרוג מתקיפת כטב"מ במרגליות | 3 חטופים נהרגו מירי כוחותינו

במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו | רס"ב יחזקאל עזריה נהרג מכטב"מ של חיזבאללה במרגליות | קצין שיריון נפצע באורח קשה בקרבות בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/23 19:43 ד בטבת התשפד

סיכום חדשות השבת: הרוג מתקיפת כטב"מ במרגליות | 3 חטופים נהרגו מירי כוחותינו
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

יום שישי:

19:46 | בתגובה לשיגורים מלבנון, כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו שורת מטרות טרור של חיזבאללה. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדה ואתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון.
כמו כן, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל.

20:16 | במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. גופותיהם נבדקו ב"מרכז הצבי" שבמחנה שורה, שם זוהו החטופים: יותם חיים ז"ל - נחטף מכפר עזה. סאמר טאללקה ז"ל - נחטף מניר עם. אלון שמריז ז"ל - נחטף מכפר עזה.

מצה"ל נמסר: צה"ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו התקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות. צה"ל ימשיך לפעול בכלל המאמצים להשבתם של החטופות והחטופים הביתה.

יום שבת:

מחבלים שהסתתרו בתוך בתי ספר חוסלו ונוספים אותרו ונכנעו

9:35 | בעקבות מידע על מחבלי חמאס שמסתתרים בתוך בתי הספר, פשטו אתמול (ו') לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 ושייטת 13, בפיקוד אוגדה 162 על בתי הספר "אלמעתצם באללה" ו"אלפאראבי" בהם הסתתרו מחבלי חמאס בשכונת רימאל בעיר עזה.

הכוחות חיסלו מחבלים בקרבות שהתנהלו במרחב. בנוסף, מחבלים שהסתתרו בתוך בתי ספר נכנעו ונעצרו על ידי הכוחות. כוחות צוות הקרב החטיבתי 4 פשטו אתמול על שורת דירות מבצעיות במרחב חאן יונס. הלוחמים מצאו בדירות אמצעי לחימה רבים ותשתיות תת-קרקעיות ששימשו את המחבלים.

לוחמי המילואים של צוות הקרב החטיבתי 551 זיהו תנועה של מספר מחבלי חמאס על גג של מבנה שממנו בוצע ירי לעבר הכוחות במרחב ג׳באליה. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר, שתקף והשמיד את המבנה.

חיזבאללה שיגר שני כטב"מים - רס"ב יחזקאל עזריה נהרג

11:31 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון לשטח ישראל. כמו כן, זוהה כלי טיס עוין נוסף שחצה משטח לבנון ונפל במרחב מרגליות. באירוע זה נהרג רס"ב (מיל') יחזקאל עזריה, בן 53, מפתח תקווה, לוחם שיריון בגדוד 129, חטיבה 8. שני לוחמי מילואים בגדס"ר 6609, נםצעו באורח קשה וקל.

14:26 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מבנים צבאיים, עמדות שיגור ותשתיות טרור. כמו כן, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה בשטח לבנון. בנוסף, לוחמי צה"ל תקפו מוקדם יותר היום שני חשודים שפעלו במרחב שיגור מוכר של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.