מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"התאמנו רבות לרגע הזה": לראשונה בהיסטוריה - החטיבה הרגלית פועלת בעזה

לראשונה מאז הקמתה לפני כמעט שני עשורים, צוות הקרב של חטיבת כפיר מתמרן ברצועת עזה ומאז תחילת הלחימה איתר יותר מ-30 מנהרות והשמיד אותם. מח"ט כפיר: "התאמנו רבות לרגע הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 18:09 כא בכסלו התשפד

"התאמנו רבות לרגע הזה": לראשונה בהיסטוריה - החטיבה הרגלית פועלת בעזה
לוחמי כפיר ברצועת עזה, צילום: דובר צהל

לראשונה מאז הקמתה בשנת 2005 - צוות הקרב של חטיבת כפיר מתמרן בעומק רצועת עזה. לוחמי החטיבה נלחמו עם מחבלים ופעלו לאיתור המנהרות התת קרקעיות והשמדתן. הכוח פעל בשיתוף פעולה עם כוחות הנדסה, שריון וארטילריה, אשר פועלים בצפון הרצועה לסיכול אויב ולביצוע משימות נוספת.

לוחמי כפיר ברצועת עזה

לוחמי כפיר ברצועת עזה צילום: דובר צהל

הלוחמים חשפו 30 מנהרות והכווינו מאה תקיפות

במסגרת פעילות צוות הקרב ברצועה חשפו הלוחמים למעלה מ-30 פירי מנהרות. בנוסף, הלוחמים הכווינו עשרות תקיפות אוויריות וכ-100 תקיפות ארטילריה והשמידו מטרות רבות של חמאס. כמו כן, כוחות הנדסה מצוות הקרב החטיבתי השמידו מספר מנהרות של ואמצעי לחימה אשר נמצאו בהן.

"חטיבת כפיר התאמנה רבות לרגע הזה"

מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה יניב בארוט: "חטיבת כפיר התאמנה רבות לרגע הזה. אני גאה להוביל את החטיבה בתמרון הראשון שלה בהיסטוריה. סמוך ובטוח שנעמוד בכל משימה בהצטיינות כפי שבוצע עד כה במלחמה. החטיבה איתרה והשמידה יותר מ-30 פירים עד כה בשיתוף פעולה עם יחידות נוספות. שיתוף הפעולה עם חיל האוויר צמוד ומשמעותי מאוד להצלחה התמרון. אנחנו לומדים, משתפרים ומשכללים את היכולות בכל יום לחימה, ונמשיך לעשות זאת"