מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל בערבית: המלחמה לא הסתיימה, לא נאפשר חזרה לצפון הרצועה

דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי צפון רצועת עזה להמשיך לעבור דרומה דרך כביש סאלח א-דין. אדרעי הבהיר כי לא תתאפשר חזרתם של תושבים לצפון רצועת עזה והזהיר: "המלחמה לא הסתיימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/23 08:14 יא בכסלו התשפד

דובר צה"ל בערבית: המלחמה לא הסתיימה, לא נאפשר חזרה לצפון הרצועה
תושבי עזה נעים דרומה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

ברקע הפסקת האש, דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי פנה הבוקר (ו') לתושבי עזה וקרא להם להמשיך להתפנות מצפון רצועת עזה לדרומה. אדרעי הבהיר כי צה"ל ימשיך לאפשר את המעבר דרומה דרך כביש סלאח א-דין, אך הזהיר את התושבים שלא לחזור לצפון רצועת עזה. "אזור צפון רצועת עזה הוא אזור מלחמה מסוכן ואסור לנוע בו" הדגיש.

תיעוד: חיילי צה"ל מחלקים בקבוקי מים לתושבי עזה

במסגרת תהליך פינוי תושבי צפון רצועת עזה לדרומה, לפני כשבועיים הציג אדרעי תיעוד יוצא דופן בו נראים חיילי צה"ל בעת שהם מחלקים בקבוקי מים לתושבים הנעים דרומה. אדרעי הדגיש: "בתקופה שבה סינוואר שוחט את ילדינו ואת ילדיכם, צה"ל מוכיח כיצד גם בזמן מלחמה אנו מביסים את דאעש-חמאס מבחינה צבאית ומוסרית".

הסכם הפסקת האש: צה"ל יפסיק את איסוף המודיעין האווירי

כזכור, במסגרת הסכם הפסקת האש, נקבע בין היתר כי ישראל תעצור את איסוף המודיעין האווירי למשך שש שעות בכל יום מימי ההפוגה בצפון הרצועה, ולמשך כל ימי ההפוגה בדרומה. לפי דיע רשוואן, ראש שירות המידע הממלכתי של מצרים, במסגרת ההסכם יועברו 130 אלף ליטרים של דלק וארבע משאיות גז בכל יום הפוגה לרצועת עזה לצד מאות משאיות מזון וסיוע הומינטרי שיועברו לתושבי הרצועה.