מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לראשונה לוחמות נכנסו לעזה: הגדוד המעורב הצטרף לתמרון

לוחמי ולוחמות חטיבת החילוץ נכנסו גם הם לתוך עזה כדי ללוות את התמרון הקרקעי. זו הפעם הראשונה בה הגדודים של החטיבה משתתפים בהיקף כזה בלחימה: "התאמנו ליום הזה, אנחנו ערוכים ומוכנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 17:29 ו בכסלו התשפד

לראשונה לוחמות נכנסו לעזה: הגדוד המעורב הצטרף לתמרון
גם לוחמות בעזה, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

אף על פי שבמערכות קודמות בעזה, ההשתתפות של חטיבת החילוץ המורכבת מלוחמות ולוחמים הייתה מצומצמת והורכבה בעיקר מחוליות קטנות, לפני כשבועיים הצטרפה היחידה לתמרון הקרקעי בעזה בהיקף נרחב.

"לפני כשבועיים, כוחות של חטיבת החילוץ נכנסו לעזה בהיקף רחב מאוד", סיפר מח"ט חילוץ והדרכה, אל"ם אלעד אדרי, בריאיון לאתר צה"ל. "40 אחוז מהסד"כ שנמצא בתוך הרצועה הן נשים, בנוסף למג"דית ושתי מפקדות פלוגה. במקום לדבר על השוויון המגדרי, אנחנו עושים את זה בפועל".

התפקיד של כוחות של חטיבת החילוץ במלחה היא בין השאר לשמש כמכפיל כוח, והלוחמים והלוחמות משתלבים יחד עם הגדודים והחטיבות המתמרנים כמו חטיבת הקומנדו והנח"ל, ויחידות כמו עוקץ או יחידת המרום במטרה לפגוע בתשתיות אויב, לחסל מחבלים ולאתר אמל"ח.

"התאמנו ליום הזה, אנחנו ערוכים ומוכנים"

"יש לנו כלבי חילוץ מעולם רעידות האדמה, שיודעים לאתר גופות מתחת להריסות, ויש לנו גם מהנדסי חילוץ, מה שלדעתי אין לאף צבא אחר בעולם". אמר אל"מ אדרי. "לחטיבת החילוץ יש יכולות ייעודיות לפרוץ קירות, תקרות ואלמנטים מורכבים, כמו גם יכולת לחלץ לוחמים בסיטואציות קשות". לדבריו: "התאמנו ליום הזה, אנחנו ערוכים ומוכנים, ואנחנו נמשיך ללוות את התמרון הצה"לי ככל שידרש".