מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גורם מדיני מודה: "אישרנו העברת שתי מכליות דלק ביממה לעזה"

בתגובה לדיווחים על העברת 150 אלף ליטרים של דלק לעזה, גורם מדיני הבהיר כי אושרה העברתם של שתי מיכליות דלק בכל יממה "עבור צרכי האו"ם לתמיכה בתשתיות מים וביוב" | אזעקות בשדרות ואשקלון - לא דווח על נפילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/23 13:54 ד בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 17/11/23 14:30

גורם מדיני מודה: "אישרנו העברת שתי מכליות דלק ביממה לעזה"
משאיות סולר בדרכם לעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

14:30 | אזעקות הופעלו בשדרות ויישובי עוטף עזה, עד כה לא דווח על נפעים או על נזק.

בתגובה לדיווחים הערביים כי ישראל אישרה את כניסתם של עשר משאיות מצריות עם 150 אלף ליטרים של דלק לרצועת עזה, גורם מדיני מסר הבוקר (ו') כי אושרה העברתם של שתי מכליות סולר בלבד וזאת לאחר שהקבינט הצביע פה אחד בעד ההחלטה. לפי אותו גורם, הדלק הועבר לארוגני האו"ם ברצועה כדי לסייע להפעלתם של תשתיות מים וביוב. בנוסף, לדברי הגורם, ההחלטה הגיעה בהתאם להמלצה משותפת של צה"ל ושב"כ.

"למנוע התפרצות מגיפות שעלולות להתפשט באיזור כולו"

"פעולה זו מאפשרת לישראל את המשך מרחב התמרון הבינלאומי הדרוש לחיסול החמאס" אמר הגורם. "המיכליות יעברו דרך מעבר רפיח, באמצעות האו"ם, לאוכלוסייה האזרחית בדרום רצועת עזה ובלבד שלא יגיע לחמאס". הגורם הדגיש כי העברת הדלקים נועדה גם כדי למנוע "התפרצות מגיפות שעלולות להתפשט באיזור כולו, לפגוע הן בתושבי הרצועה והן בכוחותינו ולהתפשט אף לתוך ישראל".

בן גביר: "אצבע בעין", סמוטריץ': "זה להכניס חמצן לאויב"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לגורם המדיני וטען כי ההחלטה דורשת את אישור הקבינט המורחב. "מדובר באצבע בעין ללוחמי צה"ל, למשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים והחטופים" האשים בן גביר, "אדרוש מרוה"מ להביא החלטות שקשורות במדיניות לקבינט מורחב" הוסיף. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא בחריפות וכתב כי ההחלטה "משדרת חולשה, זה להכניס חמצן לאויב, וזה מאפשר לסינואר לשבת בבונקר ממוזג בנחת, לצפות בחדשות, ולהמשיך לעשות מניפולציות על החברה הישראלית ועל משפחות החטופים".

ירי פצמ"רים ליישובי הגליל - צה"ל תקף את מקור הירי

הזירה הצפונית: סמוך לשעה 13:15 אזעקות הופעלו ביישובים ערב אל עראמשה ואדמית שבגליל העליון. מצה"ל נמסר כי זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון שנפלו בשטח פתוח. בתגובה, הותקף מקור הירי בשטח לבנון. מוקדם יותר, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי בשטח לבנון. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב ערב אל-עראמשה.

13:00 | אזעקות הופעלו באשקלון ויישובי עוטף עזה. מעיריית אשקלון נמסר כי לא היו נפילות או נפגעים במטח זה.