מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל: הגענו לשליטה במחנה שאטי | טיל שנורה לאילת יורט בים סוף

צה"ל הודיע כי צוותי הקרב של חטיבת הנח"ל והקומנדו הגיעו לשליטה מבצעית במחנה שאטי | המטח למרכז: פצוע קשה ופצועה בינוני מרסיסי רקטות | צה"ל יירט טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן לעבר אילת

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 18:21 א בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 14/11/23 20:53

צה"ל: הגענו לשליטה במחנה שאטי | טיל שנורה לאילת יורט בים סוף
דובר צה"ל, צילום: צילום מסך

19:50 | אזעקות הופעלו באילת ובאילות. מצה"ל נמסר: זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ההתרעה הופעלה על פי מדיניות.

סוגיית החטופים: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן אמר הערב (ג') במסיבת עיתונאים בבית הלבן בתשובה לשאלת על היתכנותה של עסקה לשחרור החטופים: "מאמין שזה הולך לקרות". נתניהו מסר לאחר מכן: "מאז תחילת המלחמה אנו פועלים ללא הרף לשחרור חטופינו, כולל הפעלת לחץ גובר מאז תחילת התמרון הקרקעי. אם וכאשר יהיה משהו קונקרטי לדווח עליו - נעשה זאת".

טילים גם בשבוע השישי של המלחמה: סמוך לשעה 17:00 נורה מטח רקטות מרצועת עזה לכיוון גוש דן, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לשני פצועים: גבר כבן 20 במצב קשה ואישה בת 43 במצב בינוני. זה המטח השני לכיוון מרכז הארץ ביממה האחרונה, אחרי שבשבועות האחרונים המטחים נהיו מרווחים יותר.

המלחמה הקרקעית בעזה: צה"ל הודיע הערב (ג') כי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל וצוות הקרב של הקומנדו הגיעו בשעות האחרונות לשליטה מבצעית במחנה שאטי, אחד מהמחנות המרכזיים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בתוך המחנה ישנן תשתיות אויב רבות ומרוכזים בו כוחות רבים של גדודי חמאס, וביניהם גדוד שאטי שלקח חלק מרכזי באירועי שבת ה-7 באוקטובר.

חטיבה 401 הובילה את הכוחות מצפון הרצועה למחנה שאטי

צוות הקרב של חטיבה 401 נכנס לשטח רצועת עזה והוביל את יתר הכוחות מצפון הרצועה עד לעומק האויב במחנה שאטי. צוותי הקרב של חטיבת גבעתי וחטיבה 401, השמידו בפאתי שאטי מהיבשה ומהאוויר מטרות רבות, ביניהן מבנים מרכזיים ומוסדות שלטון של חמאס.

פעילות חטיבת הנח"ל במחנה שאטי

כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, השתלטו על מוצב שאטי, השמידו תשתיות טרור, חיסלו מחבלים ואיתרו 5 פירי מנהרות. במהלך הפעילות, הלוחמים תפסו מחבלי חמאס אשר הועברו לחקירה בשטח ישראל.

לוחמי צוות הקומנדו פשטו על מבנים בעומק המחנה

לוחמים מצוות הקרב של חטיבת הקומנדו פעלו בצפון המחנה, לאיתור פעילי גדוד שאטי והשמדת תשתיות חמאס. כוחות החטיבה פשטו על מבנים בעומק המחנה והשמידו תשתיות אויב רבות. בנוסף, ביצעו פשיטה לטיהור מרחב בית ספר בו נמצאו עמדות משגרי נ"ט, כמות גדולה של אמל"ח ותשתיות טרור. שעות לפני שהכוחות הקרקעיים נכנסו למרחב שאטי, כוחות של חיל האוויר תקפו מטרות אויב במחנה וחטיבה 215 הפעילה אש לטובת הכנת השטח לתמרון הכוחות הקרקעיים.

160 פירי מנהרות ו-1,000 מחבלים: פעילות אוגדה 162 מתחילת התמרון הקרקעי

כוחות אוגדה 162 פוגעים באופן משמעותי בתשתיות הטרור והיכולות המבצעיות של חמאס. עד כה כוחות האוגדה איתרו יותר מ-160 פירי מנהרות, תקפו כ-2800 תשתיות טרור חיסלו כ-1000 מחבלים ומפקדים מארגון הטרור חמאס. במסגרת פעילות האוגדה ברצועת עזה, כוחות אוגדה 162 פשטו על נכסים אסטרטגיים וחיוניים לארגון הטרור חמאס וביניהם: מוצב כוח 17, הרובע הביטחוני של חמאס, בית החולים רנתיסי אשר שימש את ארגון הטרור לפעילות צבאית והחזקת החטופים ומוצב באדר.

מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן אמר כי מתחילת התמרון הקרקעי כוחות האוגדה הרגו למעלה מ-1,000 מחבלים וצמצמו בכ-80 אחוז את ירי הרקטות לעבר מדינת ישראל מצפון הרצועה".