מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל: פשטנו על נמל עזה. יש תוכניות לשינוי המצב הביטחוני בצפון

צה"ל איים על חיזבאללה בתגובה לירי הנרחב לעבר הצפון: "המצב הביטחוני לא יוותר כפי שהוא" | חיל האוויר תקף מתחם צבאי ומחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה | דובר צה"ל: "פשטנו על מעגנת עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 23:05 כח בחשון התשפד

צה"ל: פשטנו על נמל עזה. יש תוכניות לשינוי המצב הביטחוני בצפון
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

החזית הצפונית: בתגובה לירי הנרחב שבוצע במהלך היום האחרון מלבנון, דובר צה"ל, דניאל הגרי הזהיר הערב (א') בהצהרה לתקשורת את ארגון החיזבאללה ואמר כי "לצה"ל יש תוכניות פעולה לשינוי המצב הביטחוני בצפון". בנוסף הגרי הבהיר כי "המצב הביטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לשוב לבתיהם".

20 מחבלי חמאס נעצרו בעזה והועברו לחקירה בישראל

המלחמה בעזה: יותר מ-20 מחבלי חמאס נעצרו בשטח עזה ונלקחו להמשך חקירת שב"כ בישראל. המחבלים נעצרו בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ואמ"ן והועברו מלב רצועת עזה להמשך חקירת שב"כ ויחידה 504 בישראל. החקירות ישמשו לקבלת מודיעין עדכני מהשטח לטובת המשך התמרון הקרקעי ולטובת מאמצי הלחימה.

לוחמי צה"ל פושטים על נמל עזה

צה"ל הודיע הערב כי כוחות של אוגדה 36, בשיתוף פעולה עם לוחמי זרוע הים, ביצעו פשיטה על נמל עזה. הכוחות נמצאים בנמל באזורים המזרחיים לו וכך מתבצע כיתור מלא באזור מחנה הפליטים שאטי וגם באזור הנמל ומשם לעבר מזרח העיר.

מוקדם יותר, צה"ל חשף כי אמש הועברו 300 ליטר של סולר לשימוש רפואי דחוף לבית החולים שיפא. לפנות בוקר, לוחמי צה"ל הגיעו סמוך לבית החולים והניחו 300 ליטר סולר למטרות רפואיות דחופות. בהמשך, הגיעו לצה"ל עדויות כי גורמים בחמאס מנעו מבית החולים את קבלת הדלק.

תיעוד: כוח צה"ל מניח 300 ליטר סולר סמוך לבית החולים שיפא לפנות בוקר

תיעוד: תיאום הספקת הסולר עם גורם בכיר בבית החולים שיפא

גורם בכיר במערכת הבריאות בעזה מעיד: מנכ"ל משרד הבריאות בחמאס מונע מאיתנו לקבל דלק