מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"תכננו להגיע עד להתנחלויות": התחקיר המטלטל של הוושינגטון פוסט

עיתון הוושינגטון פוסט חשף כי מחבלי החמאס תכננו גל נוסף של תקיפות במהלך השבת השחורה שנועד לפגוע בערים גדולות ולהגיע עד ליהודה ושומרון. "אם זה היה מצליח - היה מדובר בניצחון תודעתי אדיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 22:14 כח בחשון התשפד | עודכן בתאריך 12/11/23 22:25

"תכננו להגיע עד להתנחלויות": התחקיר המטלטל של הוושינגטון פוסט
הוושינגטון פוסט, צילום: shutterstock

מלחמת חרבות ברזל: עיתון הוושינגטון פוסט חשף הערב (א') תחקיר מקיף שנערך עם למעלה מאחד עשר בכירים ביטחוניים בעבר ובהווה, כדי להבין מה הייתה תוכנית המתקפה המקורית של חמאס על ישראל. במסגרת התחקיר התברר כי מחבלי החמאס הצטיידו בכמויות גדולות של מזון ונערכו לגל תקיפה שני על ערים גדולות נוספות במטרה להגיע עד לגבולות יהודה ושומרון.

חמאס תכנן להגיע עד יו"ש ולהוביל לעימות רחב יותר

על יחידה אחת של מחבלי חמאס, אותרו מפות המצביעות על כוונה להמשיך בתקיפה עד לגבולות יו"ש, כך על פי שני בכירי מודיעין במזרח התיכון ופקיד אמריקאי לשעבר. על פי הדיווח, בחודשים שקדמו למתקפה חמאס הגדיל את היקף ההסברה שלו למחבלים ברשות הפלשתינית במטרה לקדם את התוכניות האלו, שאם היו מתממשות היו סוחפות את האיזור לעימות רחב יותר.

"אם זה היה מצליח, היה מדובר בניצחון תודעתי אדיר"

"אם זה היה מצליח, היה מדובר בניצחון תודעתי אדיר. מכה סמלית לא רק נגד ישראל, אלא גם נגד הרשות הפלשתינית", אמר פקיד אמריקני לשעבר. באשר להשלכות של מעשיהם, לפי גורם צבאי ישראלי, בחמאס הבינו מה יקרה לעזה ביום שאחרי, אך "הם רצו לקנות את מקומם בהיסטוריה, מקום בהיסטוריה של הג'יהאד, על חשבון חייהם של אנשים רבים בעזה".