"קטינות אינה מעניקה חסינות": נגזר דינה של המחבלת שדקרה בגיל 14

בית המפשט המחוזי בירושלים גזר 12 שנות מאסר על המחבלת שדקרה צעירה לעיני חמשת ילדיה כשהייתה בגיל 14 בלבד. המחבלת, תושבת מזרח ירושלים הורשעה בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח ובשיבוש מהלכי משפט.

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 18:41 כח בחשון התשפד

"קטינות אינה מעניקה חסינות": נגזר דינה של המחבלת שדקרה בגיל 14
הקטינה שהורשעה, צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') 12 שנות מאסר על המחבלת בת ה-14 שדקרה את מוריה כהן בשכונת שמעון הצדיק לעיני ילדיה. המחבלת, תושבת מזרח ירושלים הורשעה בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח ובשיבוש מהלכי משפט.

עקבה אחרי הצעירה ודקרה בעוצמה לעיני חמשת הילדים

נזכיר כי בפיגוע שאירע בדצמבר 2021, המחבלת עקבה אחרי כהן, בעת שצעדה בשעות הבוקר עם חמשת ילדיה הפעוטים. לפתע, המחבלת שלפה סכין ודקרה את כהן בעוצמה רבה בגבה בניסיון לרוצחה. מעוצמת הדקירה נותרה הסכין בגבה של כהן, ורק לאחר שהחלה האחרונה לזעוק לעזרה נמלטה המחבלת מהמקום וניסתה להסתיר את זהותה כאשר ברחה לבית הספר והחליפה שם את בגדיה העליונים.

הסכין ששימשה את המחבלת

הסכין ששימשה את המחבלת, צילום: דוברות המשטרה

עו"ד אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים טען כי "קטינות אינה מעניקה חסינות מפני ענישה מחמירה מאחורי סורג ובריח". עבירות מסוג זה מבוצעות לעיתים קרובות על ידי קטינים, כך שהצורך בהעברת מסר מרתיע מתקיים גם כשמדובר בנאשמת שהיא קטינה. בית המשפט גזר על הנאשמת מאסר בפועל למשך 12 שנים ופיצוי בסך 50 אלף שקלים למתלוננת.

תיעוד: המרדף אחרי המחבלת