מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בתגובה לירי על רמת הגולן - צה"ל תקף תשתיות טרור בסוריה

אחרי שעות של שקט: אזעקות הופעלו ביישובי העוטף | חיל האוויר תקף עמדות שיגור של חיזבאללה בלבנון | כלי טיס שחדר מעזה יורט בשטח ישראל | נתניהו: בעזה לא תשלוט רשות שמשלמת לרוצחים ומחנכת לטרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 07:27 כח בחשון התשפד | עודכן בתאריך 12/11/23 07:46

בתגובה לירי על רמת הגולן - צה"ל תקף תשתיות טרור בסוריה
המלחמה הקרקעית בעזה, צילום: דובר צה"ל

החזית הצפונית: בתגובה לירי שתי רקטות לעבר היישובים אבני איתן, נוב ואלי עד שברמת הגולן, צה"ל תקף במהלך הלילה (א') תשתיות טרור בסוריה. בנוסף, חיל האוויר תקף בלבנון עמדת שיגור וחוליית מחבלים של חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע אמש לעבר מרחב הר דב.

בעוטף עזה: אחרי 6 שעות של שקט אזעקות הופעלו הבוקר בכיסופים, לא דווח על נפגעים או על נזק. במהלך הערב והלילה מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה שני כטב"מים שכוונו לעבר העיר שדרות.

נתניהו: בעזה לא תשלוט רשות שמשלמת לרוצחים ומחנכת לטרור

אמש, בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה נתניהו, גלנט וגנץ ערכו מסיבת עיתונאים משותפת והשיבו על שאלות. נתניהו הבהיר כי ישראל תשלוט באופן ביטחוני ברצועה גם לאחר שתסתיים המלחמה והוסיף כי לא תתאפשר בעזה שליטה של "רשות שמשלמת לרוצחים, מחנכת לטרור ושהעומד בראשה לא גינה את הטבח אחרי 30 יום". עם זאת, ראש הממשלה הדגיש כי אין בכוונתה של ישראל לחזור וליישב את יישובי גוש קטיף.

גלנט על מקרון: "מאיפה העוז והרוח להטיף לנו מוסר באמצע מלחמה?"

נתניהו וגלנט התייחסו לביקורת הבינלאומית על ישראל. גלנט תקף את מקרון לאחר שקרא לישראל במהלך השבת "לחדול מהרג נשים ותינוקות בעזה" ואמר: "מאיפה העוז והרוח להטיף לנו מוסר באמצע מלחמה?". ראש הממשלה הגיב גם הוא לדבריו של מקרון ואמר: "הוא טעה טעות קשה. מוסרית ועובדתית. מי שיורה על אזרחיים חפים מפשע ומשתמש בהם זה לא ישראל - זה החמאס".

מסיבת העיתונאים המשותפת של ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי

הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה לוחמים שנפלו בקרבות על עזה

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של חמישה לוחמים שנפלו בקרבות על עזה. בנוסף, בקרב בצפון רצועת עזה, ארבעה לוחמים במילואים וקצין בגדוד 697, חטיבה 551 נפצעו באורח קשה. בנוסף קצין בגדוד 12 בחטיבת גולני נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

שמות החללים שהותרו לפרסום

רס"ר (מיל') מתן מאיר בן 38, מאודם, שירת בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש)

רס"ן (מיל') משה ידידיה לייטר, בן 39, מעין צורים, שירת כמ"פ בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חיצי האש), בעבר שירת כמפקד פלגה ביחידת שלדג.

רס"ם (מיל') יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ , בן 44, מגבעות, שירת בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), מנהל תיכון אורט פלך בנים בירושלים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ר (מיל') סרגיי שמרקין, בן 32, מקרית שמונה, שירת בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ר (מיל') נתנאל (נתי) הרוש, בן 34, מירושלים, שירת ביחידת הסיוע המנהלתי 5084, חטיבת גבעתי, נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.