מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לנתק מיידית" קיבלתם הודעה מלחיצה? זו הסיבה

שימו לב: אזרחים רבים קיבלו לטלפונים הניידים הודעה מטעם המערך לביטחון מידע, לפיה הם צריכים "לנתק במיידית כל מחשב המחובר במקביל ליישומים בטלפון" - זה מה שעומד מאחוריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/23 19:19 כז בחשון התשפד

"לנתק מיידית" קיבלתם הודעה מלחיצה? זו הסיבה
צילום: shutterstock

אזרחים רבים קיבלו בשעות האחרונות הודעה מהמערך לביטחון מידע, לפיה עליהם לנתק באופן מיידי את המחשב מאפליקציות המחוברות למכשירים הניידים שלהם, וכן את שרותי המיקום. למרות שבשבועות האחרונים מתקבלות לא מעט הודעות פייק ניוז, ספאם ופישינג - הפעם מדובר בהוראה אמיתית של צה"ל.

הנחיה שנועדה לשמור על הבטיחון האישי של האזרחים

כאמור, בהודעה שקיבלו אזרחים רבים, נכתב: "להלן הנחיה מחייבת של המערך לביטחון מידע: עליך לנתק במיידית כל מחשב המחובר במקביל ליישומים בטלפון הנייד כגון וואטסאפ וכן לבטל שירותי מיקום לא הכרחיים". בדובר צה"ל הסבירו כי מדובר בהנחיות שנועדו לשמור על הביטחון האישי של המרחב הרשתי של האזרחים, ולכן יש להישמע להן. לדבריהם הנושא קשור למצב הביטחוני ולמיקומי כוחות צה"ל.

ההודעה שקיבלו אזרחים רבים

ההודעה שקיבלו אזרחים רבים, צילום: צילום מסך

"היה מיועד למשרתי מילואים בלבד"

מדובר צה"ל ומערך הסייבר הלאומי נמסר: "צה"ל ומערך הסייבר הלאומי מבהירים כי המסרון שהופץ ממחלקת בטחון מידע בצה"ל היה מיועד למשרתי מילואים בלבד. ההודעה נשלחה כחלק ממאמצים להעלות מודעות ולהביא להתנהלות בטוחה ברשת. צה"ל מצר על אי הבהירות בנוסח ההודעה.

ההמלצה אינה מחייבת אזרחים אך ככלל מערך הסייבר הלאומי ממליץ לנקוט בזהירות ברשת:
1. בתום השימוש ב-WhatsApp Web סיגרו את הדפדפן ונתקו את הקישוריות דרך מכשיר הטלפון: לחיצה על שלוש נקודות בוואטסאפ – מכשירים מקושרים - יש להקיש על מכשיר כדי להתנתק.

2. הרשאות המיקום –מומלץ שלא לכבות מיקום במכשיר הנייד! ההמלצה היא לא לאשר הרשאות מיקום באפליקציות שאין צורך ממשי במתן הרשאה זו. עם זאת, חשוב מאוד שבאפליקציית פיקוד העורף תאושר ההרשאה לשימוש במיקום."