מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט: יש לנו פתרונות לפירוק המנהרות - למחבלים לא תהיה ברירה

שר הביטחון נפגש עם לוחמי יהל"ם והתייחס ללחימה בעזה מול מחבלי חמאס. לדברי השר: "יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 20:04 יח בחשון התשפד

גלנט: יש לנו פתרונות לפירוק המנהרות - למחבלים לא תהיה ברירה
גלנט בגבול הרצועה, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום למפקדת יחידת "יהל"ם" - היחידה ההנדסית למשימות מיוחדות. שר הביטחון קיים הערכת מצב בה עמד על הפעולות הנעשות להשמדת תשתיות התת-קרקע של ארגון הטרור חמאס.

"יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע"

בהערכת המצב, בה השתתפו סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, ראש מפא"ת במשרד הביטחון דני גולד, קצין ההנדסה הראשי תת-אלוף עידו מזרחי ומפקד יהל"ם אלוף-משנה א', השר גלנט הנחה את היחידה לקדם בימים הקרובים פתרונות נוספים להשמדת מנהרות הטרור.

מנהרת טרור

מנהרת טרור צילום: Yossi Zamir/Flash90     

שר הביטחון אמר, "אני מסתכל על היכולות הייחודיות של חיל ההנדסה, יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע, אנחנו ערוכים לבצע את זה. אתם תהיו ראש החץ בכל הנקודות החשובות ביותר, בכוחות, ביחידות, בחטיבות".

"למחבלים שתי אפשרויות - או למות במנהרות או לצאת למעלה"

לדבריו: "נגיע לכל המקומות ואז למחבלים תהיינה שתי אפשרויות - או למות במנהרה או לצאת למעלה. ושם, או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית, זה האפשרויות היחידות וככה פועלים".

לסיום, אמר: "הכוחות בתוך הרצועה נלחמים בכל היחידות, בכל המערכים, יש שם קרבות לא קלים אבל היתרון שלנו הוא יתרון מובהק, בכל מקום המחבלים פוגשים קודם כל את האש של חיל האוויר וארטילריה, אחרי זה את הפגזים של הטנקים, את הכפות של ה-d-9 ובהמשך גם מגיעים לקרבות מגע ובעניין הזה יש לנו יתרון גדול. בסופו של דבר נכניע את החמאס"".