מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כלי טיס שהתקרב לאילת סוכל בים האדום

צה"ל סיכל כלי טיס שהתקרב לאילת - מחוץ לשטח ישראל | צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות חיזבאללה בלבנון | הושמד ביתו של סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי | שגריר ישראל באו"ם ענד טלאי צהוב במועצת הביטחון של האו"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/23 07:31 טז בחשון התשפד | עודכן בתאריך 31/10/23 10:00

כלי טיס שהתקרב לאילת סוכל בים האדום
חגיגות בבית משפחתה של החיילת, צילום: Liron Moldovan/Flash90

היום ה-25 למלחמה: הבוקר (ג') הופעלה התראה באילת מפני חדירת כלי טיס. בצה"ל הבהירו כי זוהתה מטרה אווירית שמתקרבת לעבר שטח מדינת ישראל, אך אין איום ולא נשקפת סכנה. במהלך הלילה צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן, אמצעי לחימה, עמדות ואתרי טרור. אזעקות הופעלו גם במהלך הלילה בנתיב העשרה, מפלסים וזרועה שבעוטף עזה.

צה"ל השמיד את ביתו של סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי

הלחימה בחמאס נמשכת גם בשטחי יהודה ושומרון והלילה, כוחות הנדסה, צה"ל ומג"ב הרסו בכפר ערורה את ביתו של סאלח אל-ערורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס והאחראי על פעילות ארגון הטרור חמאס ביהודה ושומרון.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון

גלעד ארדן ענד טלאי צהוב במועצת הביטחון של האו"ם

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ענד הלילה טלאי צהוב בדיון החירום של מועצת הביטחון של האו"ם שהתכנסה לדון בנושא המלחמה בעזה והמצב ההומניטרי ברצועה לבקשת איחוד האמירויות. במהלך נאומו במועצת הביטחון, הודיע גלעד ארדן: "אנחנו נישא את הטלאי הצהוב בגאווה ובעוצמה, עד שהמועצה תתעורר ותגנה את הזוועות של חמאס".

השגריר השווה בין שתיקת העולם אל מול פשעי הנאצים ביחס לשתיקת האו"ם בימים אלו, ואמר: "כשתינוקות יהודיים נשרפו באושוויץ- העולם שתק, היום תינוקות יהודיים נשרפו בבארי ובישובי הדרום על ידי החמאס הנאצי- והעולם שוב שותק. אני אגרום לכם לזכור את חרפת שתיקתכם בכל פעם שתסתכלו עלי".

ארדן עונד טלאי צהוב

ארדן עונד טלאי צהוב צילום: משלחת ישראל לאו"ם

דובר משרד החוץ של ארה"ב: מקדמים הכנסת דלק לרצועת עזה

דובר משרד החוץ של ארה"ב אמר הלילה כי בממשל ביידן פועלים לקידום מתווה להכנסת דלק לרצועת עזה ובתנאי שלא יגיע לחמאס. בהודעת משרד החוץ של ארה"ב נמסר: "אנו רואים בהכנסת דלק חלק מהסיוע ההומניטרי, למרות שאנו יודעים שחמאס אוגר דלק שנועד לשמש למתקפות הטרור שלו נגד ישראל".

המונים הגיעו לחגוג את שחרורה של אורי מגידיש

מאות בני אדם הגיעו במהלך הלילה לבית משפחת של החיילת אורי מגידיש כדי לחגוג את שחרורה משבי החמאס. זאת לאחר שצה"ל התיר לפרסום, כי התצפיתנית שנשבתה על ידי מחבלי החמאס בפרעות שמחת תורה, חולצה במהלך פעולה קרקעית.

המונים הגיעו לחגוג את שחרורה של החיילת בקרית גת

המונים הגיעו לחגוג את שחרורה של החיילת בקרית גת צילום: Liron Moldovan/Flash90

חגיגות בבית משפחתה של החיילת בקרית גת

חגיגות בבית משפחתה של החיילת בקרית גת. צילום: Liron Moldovan/Flash90