מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פגיעה ישירה בפתח תקווה - מטחים לערי הדרום

אחרי המטח למרכז - פגיעה ישירה בבניין בפתח תקווה | אזעקות הופעלו באשקלון ושדרות | דובר צה"ל מסר בהצהרה היומית לתקשורת כי מספר החטופים עלה מ-222 ל-224 | תושב הרצועה: "חמאס יורים באנשים כדי למנוע מהם להימלט דרומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/23 11:18 יא בחשון התשפד | עודכן בתאריך 26/10/23 16:55

פגיעה ישירה בפתח תקווה - מטחים לערי הדרום
תקיפות בעזה, צילום: Gili Yaari /FLASH90

סמוך לשעה 16:00 הופעלו אזעקות באשדוד, אשקלון ונתיבות. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק. מוקדם יותר, בניין בפתח תקווה נפגעה מנפילה של רקטה, ללא נפגעים. במקביל, צה"ך ממשיך לתקוף ברצועת עזה, והיום (ה') חיסל את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, חסן אלעבדאדלה. זאת, לצד מספר חיסולים של מחבלים וכן המשך תקיפות של מטוסי קרב על תשתיות טרור, ביניהן עמדות שיגור ומפקדות טרור.

תיעוד: חיל האוויר חיסל חוליות מחבלים בעזה

דובר צה"ל: הודענו ל-224 משפחות חטופים

דובר צה"ל, דניאל הגרי התייחס בהצהרה היומית לסוגיית החטופים ומסר את המספר העדכני של החטופים: "עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 309 חיילי צה"ל ו- 224 חטופים" אמר. בנוסף, הגרי ציין כי המספר מתעדכן ומשתנה בהתאם למידע מודיעני ובאמצעות פשיטות שהתכלית שלהם היא לאסוף מידע בשטח כדי לדעת מי נעדר ומי חטוף.

"דרך הפשיטה אנחנו מחסלים מחבלים, מנטרלים איומים, מטענים ומארבים"

הגרי התייחס גם לפשיטה הקרקעית שנערכה הלילה בצפון רצועת עזה ואמר: "כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי וכוחות נוספים מאוגדה 162 ביצעו את הפשיטה. הכוחות חיסלו מחבלים והרסו תשתיות טרור של חמאס בשטח הרצועה". הגרי הציג את מטרות הפשיטה: הפשיטה: "דרך הפשיטה אנחנו מחסלים מחבלים, מנטרלים איומים, מטענים ומארבים. המשימה נמשכה כמה שעות והכוחות יצאו ללא נפגעים".

כך מונע חמאס מהתושבים להימלט דרומה

במקביל לגל התקיפות הנרחב ברצועה, צה"ל מקדיש מאמצים משמעותיים לטובת מעבר אוכלוסיית תושבי צפון הרצועה דרומה. בהקלטה שנחשפה הבוקר משיחה טלפונית בין אגף המודיעין לתושב רצועת עזה הוא מעיד כי החמאס יורה באזרחים ומחזיר אותם לביתם בצפון הרצועה. בהקלטה מפרט תושב הרצועה על הפעולות שעושה הארגון הרצחני כדי למנוע מעבר תושבים דרומה.

השיחה בין קצין ביחידה 504 של אגף המודיעין לתושב רצועת עזה