מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תקיפה ממוקדת: טנקים של צה"ל פשטו הלילה על רצועת עזה

ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן שוחחו טלפונית פעם נוספת על המלחמה | לוחמי צה"ל יירטו טיל שכוון לעבר כלי טיס ישראלי מלבנון | צה"ל ערך פשיטה ממוקדת ברצועת עזה - 250 מטרות הותקפו ביממה האחרונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/23 07:34 יא בחשון התשפד | עודכן בתאריך 26/10/23 08:47

תקיפה ממוקדת: טנקים של צה"ל פשטו הלילה על רצועת עזה
ההרס בעזה בעקבות הפצצות צה"ל, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לוחמי ההגנה האווירית יירטו במהלך הלילה (ה') טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר תקף בתגובה את מקור הירי בשטח לבנון. במקביל, כוחות משולבים של צה"ל ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת בצפון רצועת עזה.

פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת עזה

כאמור, כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת עזה, כחלק מהכנת המרחב לשלבי הלחימה הבאים. במסגרת הפעילות הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון המרחב. הכוחות יצאו מהמרחב בסיום המשימה.

צה"ל תקף 250 מטרות טרור ביממה האחרונה

ביממה האחרונה, צה"ל תקף מעל 250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות. בנוסף, לוחמי זרוע הים תקפו עמדת שיגור של טילי קרקע אוויר של מערך האווירי של ארגון הטרור חמאס באזור חאן יונס.

נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספת

ראש הממשלה נתניהו קיים הלילה שיחת טלפון נוספת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בהודעה שנמסרה מטעם הבית הלבן, נכתב כי המנהיגים דנו במאמצים לשחרור בני הערובה ובסיוע ההומניטרי לעזה. "על הנשיא שב והדגיש כי לישראל יש את כל הזכות והאחריות להגן על אזרחיה מפני טרור ולעשות זאת באופן העולה בקנה אחד עם המשפט ההומניטארי הבינלאומי", נגתב בהודעה.

עוד ציין ביידן את "החשיבות של התמקדות במה שבא אחרי המשבר הזה כדי לכלול נתיב לשלום קבע בין ישראלים לפלשתינים, והדגיש שחמאס אינו מייצג את העם הפלשתיני או את שאיפותיו הלגיטימיות".

ביידן ונתניהו

ביידן ונתניהו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

פגיעה ישירה בראשון לציון

אישה בת 48 נפגעה משברי זכוכיות, גבר בן 80 נפגע מרסיס ואישה בת 75 נפגעה משאיפת עשן בראשון לציון, בעקבות פגיעה ישירה בבניין מגורים בעיר. צוותי כבאות והצלה חדרו וביצעו סריקות לאיתור לכודים או נפגעים.