מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כתב אישום נגד דרשן במסגד שהסית לטרור: זו הדרשה שהובילה להתפרעויות

כתב אישום הוגש נגד דרשן שהסית לטרור ולאלימות במסגד במזרח ירושלים. הסתה זו שגם משלבת שקרים ודברי הלל למחבלים - הובילה להפרת סדר אלימה: "הלחימה היא הציווי על האומה האסלאמיות בזמן הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 09:12 ח בחשון התשפד

כתב אישום נגד דרשן במסגד שהסית לטרור: זו הדרשה שהובילה להתפרעויות
תמונת ארכיון של מסגד, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

המאבק בהסתה במסגדים: בתום חקירת המשטרה, כתב אישום שני מאז תחילת המלחמה יוגש היום (ב') נגד דרשן שהסית לטרור ולאלימות במסגד במזרח ירושלים. השניים נעצרו בפעילות משותפת של משטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי. הסתה זו שגם משלבת שקרים ודברי הלל למחבלים - הובילה להפרת סדר אלימה. כל מי שינצל בית תפילה להטיף לדברי שנאה והסתה לאלימות וטרור- יטופל במלוא החומרה.

הסית לטרור ולאלימות בשילוב שקרים, בדרשה שנשא בפני מאות אנשים

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים בסיוע שב"כ עצרה מאז תחילת המלחמה 2 דרשנים תושבי מזרח ירושלים, בחשד שהסיתו לטרור ואלימות בדרשותיהם במסגדים במזרח ירושלים. אחרי שהוגש כתב אישום נגד אחד מהם, מחר צפוי כתב אישום גם נגד החשוד השני תושב עיסאוויה, שהסית לטרור ולאלימות בשילוב שקרים, בדרשה שנשא בפני מאות אנשים בתאריך 13.10.

בדרשתו, הדרשן המסית סילף תחילה את המציאות ביחס לאירועי 7.10, כשאמר: "תסתכלו על המוסר של לוחמי המוג'אהדין כשהם נושאים נשק, תסתכלו על המוסר הטוב שלהם… המוסר הזה קורה בעת שנופלים בשבי אחד מהתינוקות ומהנשים". דברים אלו יוחסו למחבלי חמאס ששחטו, טבחו, אנסו וחטפו נשים וילדים.

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

הדרשן המסית: "הלחימה היא הציווי על האומה האסלאמיות בזמן הזה"

בהמשך הסית לאלימות ולטרור כשאמר: "הלחימה היא הציווי על האומה האסלאמיות בזמן הזה, ועל כל מוסלמי שיכול להילחם את מלחמת הקודש (ג'האד) בעצמו ובכספו לעשות כן. ציווי לכל מי שיכול להלחם מלחמת ג'האד שילחם מלחמת ג'האד. תילחמו ללא רחמים".

"הם נלחמים בנו וימותו לכן אללה יחשיב לנו את זה כמוות על קידושו. הניצחון מגיע, הוא כבר כאן, והנה התחיל שחרור האדמה הזאת וזה לא יסתיים עד שנגיע לאלאקצה וירושלים וכל מדינת פלשתין. מה אתם רואים בעת הזאת שאנו חיים בה, אתם רואים שהאימה נמצאת בלב שלהם. כשהם בורחים, כשהם מתחבאים כאילו שהם לא קיימים בכלל".

הדרשן המסית לא הסתפק בהסתה לאלימות ולטרור, אלא גם חידד בדרשת ההסתה שנשא גם מה צפוי למי שלא ישמע לדברי ההסתה שלו: "באדמה הזאת כל מי שיוותר על הלחימה וג'האד בזמן הזה- הוא לא מהאומה האסלאמית, עונשו וסבלו יהי בידי אללה יתברך".

כוחות הביטחון שומרים בזמן תפילה במסגד במזרח ירושלים

כוחות הביטחון שומרים בזמן תפילה במסגד במזרח ירושלים צילום: Jamal Awad/Flash90

מספר שעות לאחר דרשת ההסתה - הפרת סדר אלימה במזרח ירושלים

נציין כי על רקע דברים חמורים אלו בתאריך 13.10, מספר שעות לאחר דרשת ההסתה שהושמעה במסגד, הייתה הפרת סדר אלימה בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים שכללה ירי זיקוקין מסיבי בכינון ישיר והשלכת בקבוקי תבערה לעבר לוחמי מג"ב שפעלו במקום. כאמור בתום חקירת ימ"ר ירושלים, היום יוגש גם נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות.