מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו באזהרה חריפה לחיזבאללה: "יתגעגע למלחמת לבנון השנייה"

ראש הממשלה נתניהו סייר בעוצבת הקומנדו בצפון ואמר ללוחמים כי צה"ל מעוניין להילחם בזירה אחת ולא בשתי זירות: "אנחנו עכשיו בקרב כפול - קרב אחד זה קרב לבלום כאן, והקרב השני זה לנצח שם ניצחון מוחץ שמוחק את חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 15:54 ז בחשון התשפד

נתניהו באזהרה חריפה לחיזבאללה: "יתגעגע למלחמת לבנון השנייה"
נתניהו הזהיר את חיזבאללה: "יתגעגע למלחמת לבנון השנייה", צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לפני זמן קצר ביקור בעוצבת הקומנדו בצפון, שם קיבל סקירה ממפקד עוצבת הקומנדו אל"מ עומר כהן וממפקד יחידת מגלן סא"ל א', על הקרבות העזים של לוחמי העוצבה, במהלכם חיסלו מאות מחבלים והצילו עשרות אזרחים, עד להשגת שליטה מבצעית בעוטף עזה ביממות הראשונות ללחימה.

נתניהו ללוחמים: "זו לא הגזמה, זו לא הפרזה - זו המלחמה. זה להיות או לחדול"

בסיום הסיור, ראש הממשלה שוחח עם הלוחמים ובירך אותם על הלחימה ביישובי עוטף עזה במהלך מתקפת הפתע של החמאס: "אתם נלחמתם בגבורה עילאית בעזה, הסיפורים הם רבי השראה" פתח נתניהו. "אני יודע שאיבדתם חברים, זה דבר מאוד מאוד קשה, אבל אנחנו בקרב על החיים, בקרב על הבית" המשיך. "זו לא הגזמה, זו לא הפרזה - זו המלחמה. זה להיות או לחדול, הם צריכים לחדול".

"אנחנו בקרב כפול: קרב אחד - לבלום כאן, והקרב השני - לנצח שם"

נתניהו התייחס ליעדי המלחמה בדרום ובצפון, והדגיש כי צה"ל מעוניין לבלום מלחמה עם חיזבאללה בצפון: "אנחנו עכשיו בקרב כפול - קרב אחד זה קרב לבלום כאן, והקרב השני זה לנצח שם ניצחון מוחץ שמוחק את חמאס. לצורך זה אתם מחזיקים כאן כרגע את הקו, וגם שם חבריכם ערוכים לכל משימה בדרום. אתם ערוכים פה וערוכים שם".

נתניהו: "קרב אחד - לבלום כאן, קרב שני - לנצח שם"

נתניהו: "קרב אחד - לבלום כאן, קרב שני - לנצח שם" צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

נתניהו: "המשמעות למדינת לבנון היא הרסנית"

בהמשך, התייחס נתניהו לאיומי החיזבאללה על הצטרפות למלחמה עם ישראל: "אני לא יכול להגיד לכם כרגע אם חיזבאללה יחליט להיכנס בצורה מלאה למלחמה". נתניהו הדגיש: "אם חיזבאללה יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה. הוא יעשה את טעות חייו. אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין, והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית. אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. אתם ערוכים לכל תרחיש".

נתניהו עם לוחמי עוצבת הקומנדו

נתניהו עם לוחמי עוצבת הקומנדו צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ