מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שרים, מדינאים ומפקדים - אלה פרטי צמרת בכירי חמאס שחוסלו

בעשרת ימי הלחימה האחרונים ברצועת עזה חיסל צה"ל מספר לא מובטל של בכירים בארגון הטרור הרצחני חמאס, ביניהם שר הכלכלה של החמאס, מפקדי כוחות נח'בה ועוד | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 08:39 א בחשון התשפד

שרים, מדינאים ומפקדים - אלה פרטי צמרת בכירי חמאס שחוסלו
המחבלים שחוסלו, צילום: דובר צה"ל

שר הכלכלה של חמאס, בכיר המערך הימי, מקורב לראש ממשל חמאס, ואף מפקד כוח "נ'חבה" שהיה אחראי לטבח הנורא בנירים וניר עוז - כל אלו חוסלו בימים האחרונים על-ידי כוחות צה"ל ושב"כ. כל הפרטים על הבכירים שחיסל צה"ל בימים האחרונים.

זכריא אבו מעמר - אחד מבכירי הלשכה המדינית של חמאס

ביום השלישי למלחמה חוסל הבכיר הראשון, זכריא אבו מעמר, אחד מבכירי הלשכה המדינית של חמאס, וראש המשרד ליחסים לאומיים. בתפקידו היה אחראי על תפעול קשרי הפנים ותיאום בין הארגונים ברצועה. אבו מעמר היה ידוע כמקורב ליחיא סינוואר, ראש ממשל חמאס ברצועת עזה - ואחד ממקימי ארגון הטרור.

צילום: דובר צה"ל

ג'ואד אבו שמאלה - שר הכלכלה של החמאס

באותו הלילה, כלי טיס של צה"ל חיסל גם את ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של החמאס - האחראי על ניהול הכספים, אותם יעד למימון והכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה.

לואי קפישה - אסיר לשעבר ובכיר במטה הגדה של חמאס

יום לאחר מכן, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בתפעולו של לואי קפישה, אסיר לשעבר ובכיר במטה הגדה של חמאס. קפישה עסק רבות בהכוונת טרור לעבר מדינת ישראל ע"י תשתית בשימוש הגא"פ שממוקמת במסגד.

צילום: דובר צה"ל

מוחמד אבו שאמלה - פעיל בכיר מהמערך הימי של חמאס

בהמשך, צה"ל יצא לגל תקיפות גדול שמטרתו להמשיך ולפגוע בכוח הקומנדו של החמאס המכונה "נח'בה", - ממובלי הכוחות שחדרו לשטח ישראל בשבת שעברה. כחלק מגל זה, כלי טיס חיסלו את מוחמד אבו שאמלה, פעיל בכיר מהמערך הימי של חמאס בחטיבת רפיח. ביתו של אבו שאמלה שימש גם לאחסון אמצעי לחימה ימיים שנועדו לממש מבצעי טרור כנגד ישראל.

בלאל אלקדרה - מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס

אמש, צה"ל ושב"כ חיסלו את בלאל אלקדרה, מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס של חמאס - האחראי בעצמו על הפשיטה הרצחנית בקיבוצים נירים וניר עוז. בנוסף, חוסלו פעילים נוספים של החמאס והגא"פ.

מעתז איד, מראד אבו מראד ועלי קאצ'י - בכירים נוספים

במהלך הלחימה הזו חוסלו שלושה בכירים נוספים - מעתז איד, מפקד המחוז הדרומי בביטחון הפנים של חמאס, מראד אבו מראד, אחראי הכוח האווירי של חטיבת עזה ועלי קאצ'י, מפקד פלוגת הנח'בה ההתקפית של צפון הרצועה.