מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פצצות, רובים ומטעני חבלה - צה''ל מציג מעט מהשלל שנתפס

חוברות הפעלה למחבלי חמאס, תוכניות מבצעיות וטלפונים לוויינים: דרכי קשר ומספרים מוצפנים של ארגון הטרור | נחשפת חקירת שלל החמאס בידי אגף המודיעין

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 18:48 ל בתשרי התשפד

פצצות, רובים ומטעני חבלה - צה''ל מציג מעט מהשלל שנתפס
האמל"ח שנאסף, צילום: דובר צה"ל

עד כה, נאספו ביחידת איסוף מסמכים ושלל טכני וביחידת יהל"ם מאות מסמכים ותעודות, מאות מכשירי סלולר, אמצעי קשר ומצלמות של ארגון הטרור חמאס, שפתח בתקפת טרור רצחנית על ישראל לפני כשבוע. בעקבות הממצאים, הופצו עשרות ידיעות מודיעיניות לכלל הכוחות של צה"ל.

החל מיום שבת בבוקר, התייצבו אנשי היחידה במילואים במפקדת 8200 בגלילות לפתיחת מכלול חקר, ניתוח וחקירה. השלל כולו כלל אמצעי לחימה, מסמכים, טלפונים ניידים ותעודות מגיע לשיקוף וסילוק פצצות ביהל"ם.

צילום: דובר צה"ל

פקודות תקיפה על יישובי עוטף עזה וחוברת פירוט הכוחות של חמאס

בין המסמכים נמצאו פקודות תקיפה מפורטות על קיבוצי עוטף רצועת עזה, הממחישות ומדגישות את התכנון של חמאס למתקפת טרור וזוועות כלפי אזרחים וחיילים כאחד. בנוסף, נמצאה חוברת ופירוט סדר הכוחות שלקחו חלק במסגרת מתקפת הטרור, פעולות התיאום, שלבי המתקפה ומילות הקוד. סעיף אחד מתאר את הטיפול וההחזקה של בני ערובה ביישובי העוטף.

כוח מגדוד 202 מצא על גופת מחבל חמאס בשטח ישראל תוכנית מפורטת של מתקפת הטרור על קיבוץ עלומים, הוכחה נוספת לתכנון הפשיטה המחרידה על אזרחי ישראל שהוביל ארגון הטרור.

לפני כניסת זק"א: לוחמי יהלום טיהרו את השטח ממלכודות

יחידת איסוף מסמכים ושלל טכני באמ"ן מרכזת את מחקר השלל של ארגון הטרור חמאס במלחמה. שם, מופרדים אמצעי הלחימה מהמסמכים והחומרים הרגישים והם עוברים לטיפול היחידה. במכלול, ממויינים ומקוטלגים החומרים, מתורגמים ומופצים לכלל יחידות המחקר, האיסוף והשטח באמ"ן.

צילום: דובר צה"ל

עם תחילת הלחימה, לוחמי יחידת העילית יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית לקחו חלק במאמץ לזיהוי אמצעי לחימה בכלל יישובי העוטף אשר היו רוויים באמל"ח, מטענים, תחמושות, רימונים ועוד. בטרם כניסת כוחות זק"א נדרש לזכות ולוודא שהמרחב בטוח ולא ממולכד - עבודה שנעשתה בכל מוצב ויישוב על ידי לוחמי סילוק הפצצות של יחידת יהל"ם, בסדיר ובמילואים.

צילום: דובר צה"ל