"ניצול מכוער במסגרת המלחמה": חשד להונאת ענק מתרומות לחיילים

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד לניסיון הונאה בהיקף של מיליוני שקלים מכספי תרומות חיילים, בתמורה לאספקת ציוד מיגון פגום ולא תקני. שני חשודים נעצאו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 13:13 כז בתשרי התשפד

"ניצול מכוער במסגרת המלחמה": חשד להונאת ענק מתרומות לחיילים
פעילות המשטרה, 85 עצורים, צילום: דוברות המשטרה

היום השישי למלחמה: מאז פתיחת מלחמת "חרבות ברזל" מאות אלפים התייצבו למילואים ובישראל הוקמו יוזמות ענק לאיסוף תרומות לחיילים, בתוך כך ביומיים האחרונים הוגשה תלונה למשטרה על חברה ישראלית, שטענה כי ביכולתה לספק כמות גדולה של אפודי מיגון אישיים ברמה גבוהה עבור החיילים מחו"ל, אך מבדיקות שנערכו עלה חשד כי מדובר בציוד מיגון לא תקני.

החברה ניסתה לשווק בעבר ציוד פגום לצבא אוקראינה

מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה ומבדיקה ראשונית שערכו חוקרי המשטרה מול הגורמים הרלוונטיים בצה"ל ובמשרד הביטחון, התברר כי מדובר בחברה ישראלית העוסקת בייבוא ציוד לחימה מחו"ל, שנמצאת בקשיים כלכליים. עפ"י החשד החברה ניסתה לשווק כבר בעבר ציוד מיגון אישי פגום לצבא אוקראינה, שסירב לקבלו בשל ליקויי מיגון שהתגלו בו.

בבדיקה ראשונית שערכו חוקרי ההונאה במחוז ירושלים עם גורמי צה"ל הרלוונטיים, התברר כי לצה"ל הגיעו חוות דעת החשודות כמזויפות, ולפיהן מדובר בציוד מיגון שעמיד לפגיעות קליעים ברמה גבוהה, למרות שבפועל החשד שזה אינו המצב כאמור. בנוסף עפ"י החשד החברה פעלה על מנת למכור את הציוד למספר גופים נוספים לרבות האגודה למען החייל.

המשטרה עצרה שני חשודים בחשד למעורבות בהונאה

בעקבות החשדות ופעולות החקירה נוספות שביצעו חוקרי המשטרה, הבוקר עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את מנהל החברה, בן 56, תושב תל אביב וכן חשוד נוסף, בן 21, בחשד למעורבות בהונאה. בחיפוש שערכו בלשי ימ"ר ירושלים בביתו של החשוד המשמש כמשרד החברה, נתפסו ממצאים שונים שהועברו עם החשודים לחקירה.

בנוסף הוקפא חשבון החברה ובו מאות אלפי שקלים, והמשטרה פועלת מול המכס לעיכוב ובדיקה של משלוח הציוד שהגיע הלילה מחו"ל לישראל מהאוויר. החקירה נמשכת ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון נוספים וצה"ל, במטרה להגיע לחקר האמת.

"ניצול ציני, מכוער ופסול של כספים"

מפקד יחידת ההונאה של מחוז ירושלים ציין: "החקירה בראשיתה ואנחנו נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במהירות וביסודיות. ככל שהחשדות יאומתו, הרי שמדובר בניצול ציני, מכוער ופסול של כספים שנועדו לצורך תמיכה וחיזוק לוחמנו במסגרת המלחמה המתנהלת בימים אלו. אספקת ציוד פגום או לא תקני לחיילינו עלולה הייתה לסכן אותם בשעת מלחמה".