מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: היו סימנים למתקפה, לא היה מידע מודיעני

דובר צה"ל הודה כי אכן היו סימנים מקדימים למתקפת חמאס על ישראל בליל שבת, אולם לטענתו לא היה מידע מודיעיני: "אנו נתחקר הכל באופן נוקב". | עוד אמר על פעילות צה"ל: "חמאס נמצא באנדרלמוסיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 08:45 כז בתשרי התשפד

דובר צה"ל: היו סימנים למתקפה, לא היה מידע מודיעני
מוקד צה"לי, צילום: Hadas Parush/Flash90

דובר צה"ל, דניאל הגרי, אישר היום (ה') כי אכן היו סימנים מקדימים למתקפת חמאס על ישראל בשבת האחרונה, שפתחה את מלחמת "חרבות ברזל" והובילה להירצחם של מעל 1200 חיילים ואזרחים בידי מחבלי חמאס: "התרעה מודיעינית לאירוע הזה לא הייתה. לא הייתה אצלנו הבנה לאירוע כזה. עלו סימנים מסויימים בלילה שלפני אבל לא למהלך כזה ולא לכדי התרעה ואנו נתחקר הכל באופן נוקב", אמר הגרי.

תא"ל דניאל הגרי |

תא"ל דניאל הגרי | , צילום: דובר צה"ל

"חמאס נמצא באנדרלמוסיה"

בהמשך תיאר את פעולות צה"ל מאז המתקפה: "אנו משתמשים בכל הסרטונים מהזוועות בטכנולוגיות מתקדמות שלנו כדי לאתר את המשתתפים בברבריות. כך חיסלנו את מוסטפא שהין שתיעד את הזוועות במסע הברברי ברשת ופעיל נוסף שהסתיר אמצעי לחימה ימיים". לטענתו, "חמאס נמצא באנדרלמוסיה ביכולות שלו כריבון ושליטתו ברצועה כתוצאה מתקיפתנו".

לגבי האירוע בצפון אתמול, אמר: "היה חשש של חדירת כלי טיס לצפון ולכן תחילה התרענו רק בטווח של 15 ק"מ. זה לא סייבר ולא תקלת טכנולוגיה, אלא פרשנות לא נכונה שלנו ושגיאות של אנשים אצלנו בהבנה. אנו לומדים ומתחקרים מהאירוע".

עזה, מלחמת חרבות ברזל

עזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90