מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היום השלישי למלחמה חוליית מחבלים חדרה מלבנון וחוסלה: שלושה חיילים נפצעו בחילופי האש

חוליית מחבלים חדרה לישראל משטח לבנון, שני מחבלים חוסלו ושלושה לוחמים נפצעו בחילופי אש. הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי לקחה אחריות על הפיגוע. קודם לכן: שבעה בני אדם נפצעו במטח רקטות על ירושלים | | תיעוד: צה"ל תקף בעזה והשמיד עשרות בניינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 15:43 כד בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 09/10/23 19:42

חוליית מחבלים חדרה מלבנון וחוסלה: שלושה חיילים נפצעו בחילופי האש
מלחמת חרבות מגן, צילום: דובר צה"ל

היום השלישי למלחמה: חוליית מחבלים חדרה מגבול לבנון לשטח ישראל סמוך לגבול ערמאשה, כוחות צה"ל חיסלו שני מחבלים עד כה. במהלך חילופי האש נפצעו שלושה חיילים, והם פונו למרכז הרפואי גליל מערבי. במטחי רקטות לעבר ירושלים נפצעו שבעה בני אדם,שלושה במצב קשה. בהר הדר אישה בת 60 נפצעה קשה ולא יציב עם חבלה בבטן ואדם נוסף נפצע באורח קל. בביתר עילית ילד בן 10 נפצע קשה עם רסיסים בגב ושלושה נוספים נפצעו קל. באבו גוש צעיר בן 20 נפצע קשה עם רסיסים בבטן ובגפיים.

זירת הנפילה

זירת הנפילה, צילום: איחוד הצלה

תיעוד: צה"ל תקף בעזה והשמיד עשרות בניינים

ברקע החשש מהצטרפות החיזבאללה למלחמה - ארה"ב מקרבת נושאת מטוסים לחופי ישראל

במערכת הביטחון חוששים מפתיחת חזית נוספת מצפון והתפתחות של עימות רב זירתי. אתמול ארה"ב התגייסה למאמצים להרתעת חיזבאללה מהצטרפות למלחמה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הזהיר בחשבון בהצהרה לתקשורת ולאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו: "מזהיר את כל הצדדים שלא לחפש הזדמנות לפגוע בישראל". מאוחר יותר הודיע מזכיר המדינה של ארה"ב, לויד אוסטין כי הורה לקרב את נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד למזרח הים התיכון, קרוב יותר לחופי ישראל.

נושאת המטוסים

נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד, צילום: shutterstock

נתניהו: "אנחנו כבר בתוך המערכה ורק התחלנו בה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחר הצהריים עם ראשי הרשויות בדרום: ואמר להם כי המלחמה רק התחילה. "אנחנו בעיצומה של מערכה, אני יודע שעברתם דברים נוראיים וקשים. מה שחמאס יעבור יהיה קשה ונורא - אנחנו כבר בתוך המערכה ורק התחלנו בה. ההנהגה שלכם חזקה מאוד בימים הקשים האלה, זה יקח זמן ודרושה עמידה חזקה בימים הקשים הקרובים. המדינה תהפוך כל אבן כדי לסייע לכולכם, אני מבקש מכם לעמוד איתן כי אנחנו הולכים לשנות את המזרח התיכון. אני מחבק אתכם ואת התושבים - כולנו אתכם ואנחנו ננצח אותם בכוח, הרבה מאוד כוח".

"נעביר שורה של חוקים כדי להילחם במשפחות הפשע", נתניהו

"אנחנו כבר בתוך המערכה ורק התחלנו בה", נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גלנט: "עזה במצור מוחלט - יהיו פה צעדים שכמותם לא נראו מעולם"

מוקדם יותר, שר הביטחון גלנט התייחס ללחימה: "אנחנו במלחמה על קיומנו באיזור - אם לא נגבה את מלוא המחיר, תאבד ההרתעה ואויבינו מסביב יסכנו את קיומינו. לא נוכל למנוע כל ארוע ולפגוע בכל מחבל אבל נגבה מחיר שהם לא שיערו ונשיב את ההרתעה".

עוד הוסיף: "יהיו פה צעדים שכמותם לא נראו מעולם. אנחנו נמגר את האיום הזה יהא המחיר אשר יהא. עזה במצור מוחלט - הוריתי לצה"ל לא לאפשר הכנסת דלק, מזון או מים. לא יהיה חשמל בקרוב. זה ייקח שבועות ארוכים אם לא למעלה מזה אבל יסתיים בניצחון של מדינת ישראל".

"המל"טים האיראנים הם רק הפרומו", גלנט

"עזה במצור מוחלט - יהיו פה צעדים שכמותם לא נראו מעולם", גלנט, צילום: Chaim Goldberg/Flash90