מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מפקד שלדג בעדות משדה הקרב: "הצוות נלחם לבדו והרג 20 מחבלים"

סא"ל ב', מפקד סיירת שלדג, מספר על הלחימה הקשה בדרום: "התעוררתי ביום שבת ב-07:00 בבוקר במושב ארבל, מייד עליתי לאוטו" | על רוח הלחימה: "הלוחמים נלחמים פה כמו אריות. הלכנו קדימה, חטפנו חזק. אנחנו ננצח, אין לי ספק בזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 11:44 כד בתשרי התשפד

מפקד שלדג בעדות משדה הקרב: "הצוות נלחם לבדו והרג 20 מחבלים"
כוחותינו בבארי, צילום: דובר צה"ל

סא"ל ב', מפקד שלדג, סיפר הבוקר (ב') על המלחמה מנקודת המבט שלו. "התעוררתי ביום שבת ב-07:00 בבוקר במושב ארבל. אמרו לי שיש מטחים כבדים מעזה, מייד עליתי לאוטו. בדרך הספקתי לחבר את פורום מפקדים ולהגיד להם: התחילה מלחמה, להביא את כולם", כך סיפר ב'.

יש לנו נפגעים, אבל אנחנו מסתכלים על המשימה הבאה

לדבריו, "מהרגע הראשון אמרתי ללוחמים שלי שאנחנו במלחמה, הקשה והמורכב עוד לפנינו ואנחנו הולכים לנצח. יש לנו נפגעים, אבל אנחנו מסתכלים על המשימה הבאה, על האזרח הבא שמצילים, ועל המחבל הבא שהורגים. הלוחמים נלחמים פה כמו אריות. הלכנו קדימה, חטפנו חזק, אנחנו וכל הצבא שפה. אנחנו ננצח, אין לי ספק בזה. אני רואה את הברק בעיניים של האנשים".

חיילים בשדרות

חיילים בשדרות, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

עד כה נפלו חמישה לוחמים מהיחידה, וב' סיפר על תחילתה של הלחימה: "הצוות הראשון עם 12 הלוחמים נחת עם מסוק הינשוף בקיבוץ בארי והחל להילחם על הקיבוץ. כבר בכניסה לקיבוץ הצוות ספג אש כבדה ממנה נהרג לוחם ונפצע נוסף. בחמש השעות הבאות הצוות נלחם שם לבד, והרג 20 מחבלים. מגיעים עד הכדורים האחרונים, כולם עד המחסניות האחרונות".

על הביקורות: "תנו לנו להילחם, זה לא משנה כרגע"

"יש ביקורת, וזה בסדר. אבל תהיו הוגנים, עזבו אותנו מהביקורת ותנו לנו להילחם. זה לא משנה כרגע. נכנסים פה להיתקלויות בלי להסס. אני רואה את האנשים, לא מעניין אותם שום דבר. רצים לחלץ את האזרחים ולחסל את המחבלים. אנחנו צה"ל. אנחנו מדינת ישראל. אין אחרים עכשיו. אני מבקש מכם, בשביל המדינה ובשביל הלוחמים, תהיו הוגנים", סיים ב'.