המטה לביטחון לאומי: קוראים לישראלים לעזוב את סיני ומצרים

המטה לביטחון לאומי קורא לישראלים השוהים במצרים ובסיני לקצר את שהייתם ולצאת מהמדינות בהקדם. במטה מבקשים להימנע מהגעה למדינות עליהם חלה אזהרת מסע בעיקר מדינות המזרח התיכון השונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 19:17 כג בתשרי התשפד

המטה לביטחון לאומי: קוראים לישראלים לעזוב את סיני ומצרים
צילום: משה שי, פלאש 90

מלחמת חרבות ברזל: יותר מיממה מפרוץ הלחימה, ההערכות כי מספר ההרוגים והנרצחים עומד על 600 והוא צפוי לעלות. הערב (א') המטה לביטחון לאומי קורא לציבור להימנע מהגעה או לעזוב מדינות במזרח התיכון עליהן חלה אזהרת מסע.

"אנו ממליצים לשוהים במצרים ובסיני לקצר שהייתם ולצאת מהמדינה בהקדם"

בהודעת המטה לביטחון לאומי נכתב: "בעקבות המלחמה שפרצה לאור מתקפת הטרור הרצחנית על ישראל על ידי חמאס, קיים חשש כי תגבר המוטיבציה של גורמי טרור ומפגעים בודדים לבצע פיגועים כנגד ישראלים במדינות שונות בעולם". במטה לביטחון לאומי הבהירו: "לאור זאת, אנו קוראים לישראלים, בעת הזו, לבחון את נסיעותיהם המתוכננות לחו"ל ולהימנע מהגעה, ככל האפשר, למדינות עליהן חלה אזהרת מסע ובעיקר מדינות המזרח התיכון השונות".

בנוסף, במטה קראו לישראלים השוהים במצרים ובסיני, לעזוב את המדינות: "אנו ממליצים לשוהים במצרים גופא ובסיני לקצר שהייתם ולצאת מהמדינה בהקדם. בכל מקרה של שהייה בחו"ל וביתר שאת בשהייה במדינות עם אזהרות מסע ברמה גבוהה, יש לנקוט בכלל אמצעי הזהירות המומלצים (מפורט באתר המטה לבטחון לאומי) ולצמצם ככל הניתן שהייה במרחב הציבורי".

בנוסף לכך, לאור ההתפתחויות וההתרחשויות, עלול להיווצר קושי גובר של ישראלים לחזור לארץ, זאת בשל צמצום הטיסות הזרות לישראל.