מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפחות 350 נרצחים ו-1864 פצועים: צה"ל תקף בלבנון - לחימה בקיבוצי העוטף

חיזבאללה ירה להר דב - צה"ל תקף יעדים בלבנון. ירי הרקטות לישראל נמשך. לפחות 350 ישראלים נרצחו ו-1864 פצועים. מספר קיבוצים טרם שוחררו - תושבים נצורים בכפר עזה, מחבלים חוסלו ביתד | דובר צה"ל: "תקפנו חמש מאות מטרות בעזה ומאות מחבלים נהרגו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/10/23 07:47 כג בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 08/10/23 10:03

לפחות 350 נרצחים ו-1864 פצועים: צה"ל תקף בלבנון - לחימה בקיבוצי העוטף
כוחות הביטחון בשדרות, 10 מחבלים חוסלו, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (א') בטיהור שטחי העוטף ממחבלי החמאס שחדרו לישראל. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הלילה וקיבל שורה של החלטות מבצעיות והצהיר כי המטרה היא להביא להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס וג'יהאד אסלאמי באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות. בתוך כך, חלק מיישובי עוטף עזה טרם שוחררו והלחימה נמשכת בכפר עזה, זיקים ובעוד מספר יישובים ותושבים במקומות אלה עדיין נצורים. תושבים ביישוב יתד דיווחו על קולות בערבית, כוחות צה"ל חיסלו חוליית מחבלים שחדרה ליישוב.

בשעה 11:15 החל ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בקריה יחד עם שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון.

מעל 350 נרצחים ו1864 פצועים

מספר הנרצחים בתקיפה חצה את 350 הנרצחים כאשר הבוקר מעדכן משרד הבריאות כי בבתי החולים מאושפזים 1864 פצועים שפונו לבתי החולים, מהם: 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 חרדה ו-223 בהערכה רפואית. בישראל טרם סיפקו מספר רשמי של כמות האזרחים והחיילים שנחטפו לעזה אך ההערכות מדברות על עשרות רבות של חטופים. במהלך הלילה נפתח מרכז זיהוי נעדרים רשמי בקריית שדה התעופה.

דובר צה"ל: "עד כה תקפנו כחמש מאות מטרות, מאות מחבלים נהרגו"

דובר צה"ל, דניאל הגרי התייחס למבצע בהצהרה לתקשורת ואמר: "כוחות צה"ל פעלו כל הלילה על מנת להביא להבטחת המרחב בעוטף, להרוג מחבלים ולהשתלט על כל מוקדי הלחימה". עוד אמר הגרי: "יש לחימה וקרבות הירואים לחילוץ בני הערובה שמתרחשת גם כעת והתרחשה כל הלילה. מפקדים ולוחמים נפלו בקרבות ואזרחים נרצחו".

דובר צה"ל הוסיף: "ההתקפה של צה"ל על עזה היא מתקפה חזקה. עד כה תקפנו כחמש מאות מטרות, כל התשתיות הצבאיות של החמאס נתקפות וממשיכות להיתקף. כל בתי המפקדים של החמאס נתקפים. כל סמלי השלטון, מגדלים של ארגון חמאס נתקפים. יש מאות מחבלים הרוגים. יש מאות מחבלים שהרגנו על הגדר בדרכם לישראל ובדרכם חזרה מישראל".

"עדכנו 26 משפחות על מות יקיריהם"

"בהיבט הדיווחים על החללים, אנחנו קודם כל מעדכנים את המשפחות" הוסיף הגרי. "עד כה עדכנו 26 משפחות על מות יקיריהם. צה"ל מפעיל החל מהיום באתר צה"ל, אתר ייעודי בו יתפרסמו שמות ופרטי חללי צה"ל שנפלו במלחמה זאת כמובן לאחר עדכון המשפחות. ביחס לסוגיית הנעדרים אמר דובר צה"ל: "ניתן לפנות לצה"ל לברור מידע בנושא חיילים שאין איתם קשר למשפחות במספר 1111, שלוחה 5 ולאחר מכן שלוחה 4".

חיזבאללה ירה מהצפון - צה"ל מגיב באגרסיביות

סמוך לשעה 7:20 נרשם ירי מרגמות לעבר ישראל מכיוון לבנון שנפלו סמוך לגזרת הר דב. בתגובה צה"ל תקף בארטילריה את מרחב הירי בלבנון, ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל וביניהם גם את מתחם האוהל שהקים חיזבאללה על הגדר.

ירי לישראל, הלילה

ירי לישראל, הלילה צילום: Yousef Mohammed/FLASH90

עצירת אספקת החשמל, הדלק והסחורות לעזה

ראש הממשלה סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה. המלחמה נכפתה עלינו ע"י מתקפה רצחנית של חמאס. השלב הראשון מסתיים בשעות אלה ע"י השמדת רוב רובם של כוחות האויב שחדרו לשטחנו. במקביל התחלנו את המערך ההתקפי והוא יימשך ללא סייג וללא הפוגה עד להשגת היעדים. אנחנו נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וננצח". בין החלטות שהתקבלו בקבינט הן עצירת הספקת החשמל, הדלק והסחורות.

מחסום משטרתי, הלילה

מחסום משטרתי, הלילה צילום: דוברות המשטרה

חולצו בני הערובה באופקים, לוחם ימ"מ נפצע קשה

לאחר שעות ארוכות של לחימה שנמשכה לאורך כמעט יום שלם, הצליחו כוחות המשטרה והימ"מ לחלץ את בני הערובה ללא פגע באירוע התבצרות מחבלים עם בני ערובה באופקים. במסגרת ההתקלות של כוח הימ"מ עם המחבלים חיסלו לוחמי הימ"מ את המחבלים. כתוצאה מההתקלות שלושה לוחמי ימ"מ נפצעו, 2 במצב קל ואחד במצב קשה.

כוחות צה"ל בדרום

כוחות צה"ל בדרום צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

תחנת המשטרה בשדרות שוחררה - 10 מחבלים חוסלו

במהלך הלילה הושגה שליטה מלאה וכוחותינו ניטרלו כ-10 מחבלים חמושים בתחנה. בחיתוך מצב שהתקיים לפני זמן קצר בראשות מפקד המחוז יחד עם מפקד משמר הגבול ופיקוד המחוז, אמר ניצב אמיר כהן: "השוטרים והלוחמים שלנו פעלו לאורך היממה האחרונה באומץ לב ובנחישות רבה. אנחנו בשעה קשה אך עכשיו אנחנו מרימים את הראש וממשיכים לפעול בנחישות ובשיא העוצמה נגד כל איום בכדי לתת ביטחון לאזרחים".

ההנחיה לציבור היא להשאר בבתים, אין אישור לצאת החוצה ואני מבקש מכל מי שצריך סיוע להתקשר למוקד 100 ולמוקדי ההצלה. יש כוחות גדולים של משטרה, מג"ב וצה"ל ונמשיך לתת ביטחון שוטף ולהגיב לאירועים במהירות".