מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חרבות ברזל ציטוטים מישיבת הממשלה הודלפו: "היה פה מחדל"

ציטוטים שהודלפו מישיבת הממשלה שהתכנסה היום חשפו חילופי טענות בין שרי הממשלה. השר אופיר אקוניס זעם על היעדרותם של הרמטכ"ל וראש אמ"ן ושר הביטחון השיב: "הם לא יכולים לתדרך כל היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/23 23:35 כב בתשרי התשפד

ציטוטים מישיבת הממשלה הודלפו: "היה פה מחדל"
ישיבת הממשלה, ארכיון , צילום: Amit Shabi/POOL

במקביל לשיגורים של אלפי רקטות, מאות מחבלים מרצועת עזה חדרו הבוקר לשטח ישראל והשתלטו על קיבוצים רבים בעוטף עזה. ישיבת הממשלה כונסה היום (שבת) לדיון חריג בצל הלחימה, ובמהלך הדיון תקף השר בן גביר: "לעזה צריך להתייחס כאל מדינה, צריך לחלק נשקים לציבור". כך לפי כתבת ערוץ 12, מוריה אסרף וולברג.

אקוניס: "היה פה מחדל מודיעיני"

שר המדע אופיר אקוניס תקף גם הוא: "היה פה מחדל מודיעיני אני רוצה לדעת מה היה פה, כל אזרח במדינה שואל מה קרה פה". חברת הכנסת מאי גולן דרשה להפסיק את אספקת החשמל לעזה ואמרה: "יש להרוס עד היסוד את כל התשתיות של עזה ולהפסיק להם מיד את החשמל. המלחמה היא לא נגד חמאס אלא נגד מדינת עזה".

השר אקוניס במליאת הכנסת

"היה פה מחדל מודיעיני", אקוניס. צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

כץ: "צריך שהמלחמה הזו תיזכר לחמישים שנים הבאות"

בהמשך הדיון אקוניס זעם על היעדרותם של הרמטכ"ל וראש אמ"ן מהדיון: "איך זה יכול להיות שראש אמ"ן והרמטכ"ל לא נמצאים כאן? איך הם לא מגיעים לישיבה כזו?" ושר הביטחון גלנט השיב: "הם לא יכולים לתדרך כל היום". נתניהו הוסיף: "הם יופיעו בפניי שוב בקבינט". שר התיירות חיים כץ קרא לפגיעה משמעותית בחמאס: "לא צריך הסברה ולא כלום. צריך שהמלחמה הזו תיזכר לחמישים שנה הבאות. צריך שלא יהיה חמאס".