נפגעה ונדרסה תוך מילוי תפקידה: ממצאי תחקיר מותה של סרן לידר פרץ ז"ל

קצינת הלוגיסטיקה של גדוד 77 נדרסה לפני כחודשיים במהלך משימת ניוד גדוד מאימון לקו מבצעי באוגדת עזה. ועדת המומחים העבירה את ממצאיה לרמטכ"ל, ובין השאר נכתב כי יש לקיים ריענון והסדרה של הפקודות הרלוונטיות לאופן הנחת וסידור מכולות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/09/23 20:51 יב בתשרי התשפד

נפגעה ונדרסה תוך מילוי תפקידה: ממצאי תחקיר מותה של סרן לידר פרץ ז"ל
סרן לידר פרץ ז"ל |, צילום: דובר צה"ל

קצינת צה"ל, סרן לידר פרץ ז"ל, בת ה-21 מאור יהודה, נהרגה לפני כחודשיים בתאונה במהלך עבודה בבסיס צאלים בדרום הארץ. ממצאי התחקיר הפיקודי וועדת המומחים בעקבות מותה של הקצינה הוצגו היום (ד') לרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי.

ביצעה את המשימה בצורה טובה מאוד

מהתחקיר עלה כי סרן לידר ז"ל, קצינת הלוגיסטיקה של גדוד 77, נפגעה ונדרסה תוך מילוי תפקידה, במהלך משימת ניוד גדוד מאימון במחנה צאלים לקו מבצעי באוגדת עזה. חייל נוסף נפצע באירוע. בנוסף, עלה כי סרן לידר ז"ל, קצינה מצטיינת, ביצעה את המשימה בצורה טובה מאוד, ובעת התאונה הייתה במיקום הנדרש במרחב לביצוע תפקידה.

אירוע הדריסה מצוי בחקירת המשטרה הצבאית החוקרת. בסיום החקירה, יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

הלווייתה של לידר פרץ ז"ל |

הלווייתה של לידר פרץ ז"ל | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יש לקיים ריענון והסדרה של הפקודות הרלוונטיות לאופן הנחת וסידור מכולות

במקביל לתחקיר, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, ומפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מינו ועדת מומחים בראשות מפקד אגד טנ"א ארצי, אל"מ משה ארצי, לבחינת הגורמים המערכתיים הנוגעים לנסיבות התאונה ולגיבוש המלצות כלל צה"ליות בנושא נהלי הבטיחות במעבר מסגרות בצה"ל.

ועדת המומחים מצאה כי יש למסד נוהל סדור בצה"ל לאופן העברת מסגרות סד"כ על תשתיותיהן, וכן יש לקיים ריענון והסדרה של הפקודות הרלוונטיות לאופן הנחת וסידור מכולות. הוועדה המליצה על מינוי מנחה מקצועי שיסייע למפקדים בהטמעת ההנחיות למעבר מקום של יחידות צה"ל, ועל מיסוד תהליך ההכשרות לכלל קציני הלוגיסטיקה בתחום. בנוסף, הומלץ על ארגון מרחבים ייעודיים וקבועים לפריקה והעמסה לזמני מעבר מסגרות.

"צה"ל משתתף בצער משפחת פרץ וימשיך ללוותה"

כאמור, הרמטכ"ל קיבל את ממצאי ומסקנות התחקירים. הרמטכ"ל אמר כי מדובר באירוע קשה של אובדן קצינה מקצועית ומסורה, שלא נוכח פני אויב. הרמטכ"ל הנחה על מימוש מידי של המלצות הוועדה ביחידות צה"ל, והקפדה יתרה על הנחיות הבטיחות למניעת אירועים מסוג זה.

מדובר צה"ל נמסר: "ממצאי ועדת המומחים והתחקיר הפיקודי הוצגו למשפחת פרץ, לחייל שנפצע באירוע ולמשפחתו. צה"ל משתתף בצער משפחת פרץ וימשיך ללוותה".